Jag förmodar att alla har sett reklamen. En manick som kan lyfta 150 kg ca 21,5 cm. En lyfttving. Oerhört användbar.Men. Jag vill inte köpa originalet för 2000:-/st.
Någon som kan tipsa (har provat) en billigare variant, som inte är skräp. Som kan rekommenderas. Eller ge en länk till en testsida med dessa verktyg.

Lars Manuell arborrpress på vit bakgrund, svart och silverfärgad, vevarm, industriellt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S Scybalum skrev:
Jag förmodar att alla har sett reklamen. En manick som kan lyfta 150 kg ca 21,5 cm. En lyfttving. Oerhört användbar.Men. Jag vill inte köpa originalet för 2000:-/st.
Någon som kan tipsa (har provat) en billigare variant, som inte är skräp. Som kan rekommenderas. Eller ge en länk till en testsida med dessa verktyg.

Lars[bild]
Kolla på Kina.
Jag köpte två från Banggood för 260kr styck.Tyvärr finns dom inte mer.
Använt dom några gånger. Fungerar bra att höja med. Men kontrollerad sänkning kan jag inte. Väl värda sitt pris.
Dag
 
Jag köpte "förbeställning" Kina med stulna bilder från Viking arm (insåg jag efter beställning, trodde först bara det var väldigt lika)

Fick istället något skräp, har 4 nu liggandes som jag till slut fick gratis .

De har inte samma funktionalitet med genomgående "klor" utan ett platta i botten med två utkapade rektanglar, begränsar vissa användningsområden.

Tror jag använt de någon gång, kanske bättre än inget men jag är skeptisk. Går ju i många fall lösa med ett bräckjärn eller liknade.

Subventionerad "u-landsfrakt" demontering av mer lokala uppfinningar och produktion. Hade jag haft ett verkligt behov hade jag nog köpt originalet. Har således inget förslag på ett plagiat som har liknande funktionalitet. Tycker mer och mer sällan man hittar bra produkter till riktigt bra pris, är det av god kvalité så kostar det också 50-80 % av "originalet".
Så klart kan finnas undantag och ibland är det rena lagertömningar med väldiga rabatter.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Börjar vara sugen på en vikingarm. Vart köper man dom till bäst kurs?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.