Hej,

Upptäckt ett hål i väggen nära golvet under hängande toalettstolen i mitt nya renoverade badrumet.
Hantverkare svarade att det behövs utan att förklara mer.

Bifogar bild.

Undrar om någon kan förklara funktion/syfte av det hålet.
Om det behövs, finns något sätt att snygga upp det.
Just nu är bara ett hål med ojämna kanter.
Det är under tolaettstolen och inget man ser direkt men det stör mig att jag inte vet varför den finns.

Tacksam för svar.
 
  • Hängande toalettstol bredvid vägg med små klinkerplattor och ett synligt hål nära golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skvalp rör från toalett
 
R Rickard.lj skrev:
Skvalp rör från toalett
Fattar inte. vad är syfte med skvalp rör?
 
Vattencisternen sitter i väggen och det är tätskikt bakom den, om den pajar så den börjar läcka kommer vattnet rinna ut ur det hålet och vidare mot duschen.
 
  • Gilla
Zaha och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Men vad fult att han inte gjort det snyggt och symmetriskt.
 
  • Gilla
Zaha
  • Laddar…
RoTe
Hålet i mitt badrum har en täckbit av plast över som bara är öppen i underkant, då ser det inte ut som något som inte borde vara där.
 
Läckageindikering som sagt , men är det kondens under toastolen så bör du se över ventilationen
 
  • Gilla
Zaha
  • Laddar…
E egge80 skrev:
Läckageindikering som sagt , men är det kondens under toastolen så bör du se över ventilationen
Hos svärmor i Norrbotten så är det alltid kondens, trots bra ventilation. Inkommande kallvatten ligger på ca tre-fyra grader celsius.
 
nikasp nikasp skrev:
Men vad fult att han inte gjort det snyggt och symmetriskt.
Tack för era svar. Ni förstärkte mig för att ställa krav på hantverkare som fixade det. Tusen tack!
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Du kan sätta dit en täckbricka, ex. något liknande denna:

[länk]

Kanske får du ta bort lite material på brickan så att den blir öppen i underkant.
Tack för era svar. Ni förstärkte mig för att ställa krav på hantverkare som fixade det. Tusen tack!
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Z Zaha skrev:
Fattar inte. vad är syfte med skvalp rör?
Z Zaha skrev:
Hej,

Upptäckt ett hål i väggen nära golvet under hängande toalettstolen i mitt nya renoverade badrumet.
Hantverkare svarade att det behövs utan att förklara mer.

Bifogar bild.

Undrar om någon kan förklara funktion/syfte av det hålet.
Om det behövs, finns något sätt att snygga upp det.
Just nu är bara ett hål med ojämna kanter.
Det är under tolaettstolen och inget man ser direkt men det stör mig att jag inte vet varför den finns.

Tacksam för svar.
Alfredo Alfredo skrev:
Synliggöra en eventuell läcka. Här är lite läsning.

[länk]
Tack för era svar. Ni förstärkte mig för att ställa krav på hantverkare som fixade det. Tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.