Hejsan,

Har lite problem med golvvärmen.
Rumstermostaterna är inställda på 21 grader i alla rum och ger den värmen förutom i köket.

Har haft gulmarkerat manuellt ställdon på bild både helt av och på i ett par dagar vardera men värmen på golvet i köket är ändå den samma, 25 grader.

Vad kan detta bero på, inringat i rött kanske. Vet inte riktigt vad det är och har inte rört det heller vad jag kan minnas?
 
  • Vattenrör och ventiler med etiketter, kablar, klämmor, rotationsventil markerad med rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skitiga glas, ini så är det en stapel som ska indkeera flödets storlek på slingan. Den blå äkar och minskar man flödet med, inte sams med den, men prova att vrida ett halvt varv åt ena eller andra hållet. Märk på så du vet vad du gör för att återgå till ursprungsläget
 
Hej,

Men jag tänker att om man har stängt av cirkulation helt och hållet med manuellt ställdon så skall det ej cirkulera i slingorna? Heller är det glaset det hänger på?
 
Du har termodon på alla slingor utom den som är inringad, det är den som blir för varm. Prova med att flytta över ett av dom andra donen till den slingan, men då kan det som du tar bort bli varmare, men som prov är det bra. Har du VP så ska den sköta om tempen ut och termodonen bara justera tempen i rummen. En slinga ska alltid vara öppen om du har VP, lämpligt den som är bad/dusch. Varmt golv där. detta för att säkerställa att VP alltid har ett flöde över sig, inget flöde så får den hicka och kan lösa ut/stoppa på högtryck.
 
  • Gilla
MikeOz
  • Laddar…
Tack för svar. Jag har justerat lite och nu verkar det fungera som det ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.