Har precis slipat och vitvaxat golvet med Osmo hårdvaxolja och är jättenöjd med utseendet. Men sjutton vad hal den vaxade ytan är!

Finns det något man kan göra mot ”halkan”?
 
  • Nyslipat och vitvaxat trägolv med glansig yta före och efter behandling med Osmo hårdvaxolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
@KTM950 Kom du på något bra att göra?
 
De blir alltid halt av hårdvaxolja. Ju mer du har på ju halare blir det. Du kan ju köra flera lager så har du en skridskobana ^^

De sätt jag vet är att slipa igen och ha på en mindre mängd.

halkar du runt när du går eller är de mer att du glider om du springer och stannar? :)
 
Det blev lite bättre efter ett tag, men framför allt så fixade jag ett halkskydd under en stor matta. Så nu tänker vi inte på det längre. Men optimalt är det inte.
 
M Mlindahl skrev:
De blir alltid halt av hårdvaxolja. Ju mer du har på ju halare blir det. Du kan ju köra flera lager så har du en skridskobana ^^

De sätt jag vet är att slipa igen och ha på en mindre mängd.

halkar du runt när du går eller är de mer att du glider om du springer och stannar? :)
Barfota funkar det ok. I vissa strumpor blir det riktigt halt. Detta är ett sovrum så funkar ändå ok, tänker att vi ger det lite tid och ser vad som händer. I vardagsrummet hade det inte funkat så bra.
Golvet är massiv fiskbensparkett med Osmo hårdvaxolja på.
 
K KTM950 skrev:
Har precis slipat och vitvaxat golvet med Osmo hårdvaxolja och är jättenöjd med utseendet. Men sjutton vad hal den vaxade ytan är!

Finns det något man kan göra mot ”halkan”?
Undrar bara vilken vitvax ni använt? Vill att vårat golv ska se ut exakt lika!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.