Sorkarna gräver och förstör, jag är less.

Finns det sorkgift eller är det fällan som gäller?
 
Redigerat:
D Dilato skrev:
Fälla är det som gäller, gift får inte användas.

Jag har med framgång använt såna här:
[länk]
Jag hade framgång med denna modell, billig och bra.
Tror jag köpte på Hornbach.

/Höghus

Fångad brun varelse i metallfälla på grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Dilato skrev:
Fälla är det som gäller, gift får inte användas.

Jag har med framgång använt såna här:
[länk]
Japp vi har ett par sådana och de fungerar verkligen "kanonbra" ;-)

Vi har testat allt möjligt tidigare men dessa är i en helt annan klass av effektivitet. Laddas med slaktpatron gul, apteras lämpligen med skyddsglasögon och bra hörselskydd med hög koncentration på uppgiften. Det är i praktiken en mina man lägger ut så se till att skydda ordentligt med en plåtspann eller något så inga husdjur råkar illa ut.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Är det sork ? dom brukar inte gräva i en gräsmatta. då är det mullvad och då finns det liksom små jordhögar ( schaktmassor ) lite överallt. Do terras bort genom att stampa ner högarna och lite runt omkring. täppa till gångarna. Så mina flyttade, men vart vet jag inte.
 
J jonaserik skrev:
Är det sork ? dom brukar inte gräva i en gräsmatta. då är det mullvad och då finns det liksom små jordhögar ( schaktmassor ) lite överallt. Do terras bort genom att stampa ner högarna och lite runt omkring. täppa till gångarna. Så mina flyttade, men vart vet jag inte.
Vår erfarenhet är att man måste eliminera dessa individer. I vårt fall var det mycket riktigt några mullvadar förra säsongen, nu är det återigen aktivitet så det behöver mineras igen. Görs i morgon, blir ett garanterat resultat.
 
Har för att mullvad har grävt sina gångar färdigt när hösten kommer och snön ska falla. Nu är det problemet borta för mig. Som en lite grej i det hela, tänkte gasa ut dom med bilens avgaser. Ingen tanke på att den hade katalysator, så resultatet blev NADA 😈😈. Tog fram en gammal moppe och då fungerade det. Dom flyttade någonstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.