Har stora problem att hitta 12V driver till LED lister. Ska vara dimbara på primärsida med bak/framkantsdimmer.
0-15W eller 0-20W.

Hittade denna som jag trodde skulle passa, men insåg att den inte är till LED lister, stämmer det? https://www.bauhaus.se/trafo-12v-0-70w-12v-for-led-halogen

Har problem att hitta passande i vanliga butiker, men även på Amazon?
Några tips?
 
Det kan vara lurigt. 12 V drivers med inbyggd dimmer för push är betydligt enklare att hitta men det vet du säkert redan.
 
Müssli Müssli skrev:
Det kan vara lurigt. 12 V drivers med inbyggd dimmer för push är betydligt enklare att hitta men det vet du säkert redan.
Jag har egentligen redan en bra 24V driver. Men problemet är att jag inte lyckas hitta LED-lister som är svaga nog för att användas som effektbelysning. Alla jag har prövat hittills är otroligt ljusstarka.
Denna 12V är dock lite svagare:
https://www.bauhaus.se/ledstripe-ecolite-kira-low-5m#go-to-description

Därför är jag på jakt efter 12V drivers.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Plejd driver 75 kan du köra i 12vdc och dimrar väldigt lågt utan flimmer. Dock dyr.
 
M Martin.ke skrev:
Plejd driver 75 kan du köra i 12vdc och dimrar väldigt lågt utan flimmer. Dock dyr.
Tänkte också på den men den går bort eftersom den inte går att dimra på primärsidan.
 
Müssli Müssli skrev:
Tänkte också på den men den går bort eftersom den inte går att dimra på primärsidan.
Jo, men kanske enklare att ersätta befintlig dimmer med återfjädrande knapp, än att hitta ett drivdon som passar till dimmer 😊
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
D
J jockebq skrev:
Har stora problem att hitta 12V driver till LED lister. Ska vara dimbara på primärsida med bak/framkantsdimmer.
0-15W eller 0-20W.

Hittade denna som jag trodde skulle passa, men insåg att den inte är till LED lister, stämmer det? [länk]

Har problem att hitta passande i vanliga butiker, men även på Amazon?
Några tips?
Det står inte om den ger AC eller DC (vad jag kan se). DC vore en fördel. Jag höll på att krångla med 12V Halo->LED sånt här för flera år sen men fick alla ställen hemma hos mig att funka till slut. Det drivdon jag köpte finns inte längre.

Mitt råd är att köpa på öppet köp, testa, återlämna. Upprepa.
 
M Martin.ke skrev:
Jo, men kanske enklare att ersätta befintlig dimmer med återfjädrande knapp, än att hitta ett drivdon som passar till dimmer 😊
Absolute enklare men inte vad TS frågade efter. 😉
 
D
T tomasfr skrev:
Vad sägs om denna? [länk]

Edit: Eller här för rimligare pris: [länk]
Den där verkar bra, kanske perfekt! Ger ut 12 VDC! Den skall jag lägga på minnet om någon av mina befintliga havererar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.