N Niq skrev:
Här är min snöborste
Tycker mer det där vitnar om att han inte är finne utan fransos! Bara dom som envisas med att blockera vägar med traktorer i tid och otid.
 
T TypRätt skrev:
Tycker mer det där vitnar om att han inte är finne utan fransos! Bara dom som envisas med att blockera vägar med traktorer i tid och otid.
Mycket har jag blivit kallad men det är första gången jag blir kallad fransos.

Det är en Zetor även om den är i vägen så är den så vacker att alla vill stanna och se på den.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Mycket har jag blivit kallad men det är första gången jag blir kallad fransos.

Det är en Zetor även om den är i vägen så är den så vacker att alla vill stanna och se på den.
Form före funktion, är den italiensk?
 
kashieda kashieda skrev:
Bild på min minsta motorsåg:
[bild]

Jag tycker det blir för mycket småpill med den, så jag brukar använda de lite större om det inte bara är detaljarbete.
Är det inte billigare och snabbare att bara tända eld på skogen?
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är det inte billigare och snabbare att bara tända eld på skogen?
Elda surved?!? Jävla fransos!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Mycket har jag blivit kallad men det är första gången jag blir kallad fransos.
Det är bra att du väljer att tala ut! Fransos är inget att skämmas för även om jag förstår att det kan kräva lite bearbetning. Men du, man väljer inte sina föräldrar och även med de absolut sämsta förutsättningarna i livet finns det en och annan som klarat sig riktigt skapligt! Ge inte upp! Vi finns här om du behöver någon att dela en balrog med eller bara vill prata! ❤️
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Form före funktion, är den italiensk?
Du vet inte så mycket om Zetor hör jag. Min är byggd i det gamla hederliga Tjeckoslovakien. Där gick nog enkelhet och funktion före allt annat. Den är byggd som en stridsvagn med precision som bara en gammal jänkare med 1tums tolerans kan bli avundsjuk på.

Den har överlevt 2 björkar som blåste ner över den
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är bra att du väljer att tala ut! Fransos är inget att skämmas för även om jag förstår att det kan kräva lite bearbetning. Men du, man väljer inte sina föräldrar och även med de absolut sämsta förutsättningarna i livet finns det en och annan som klarat sig riktigt skapligt! Ge inte upp! Vi finns här om du behöver någon att dela en balrog med eller bara vill prata! ❤️
Du är välkommen hit att grilla några belryg och dricka okänt antal fredagslångburk. Så kan vi schluddra tillsammans en stund om varför man inte får välja sina föräldrar
 
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du vet inte så mycket om Zetor hör jag. Min är byggd i det gamla hederliga Tjeckoslovakien. Där gick nog enkelhet och funktion före allt annat. Den är byggd som en stridsvagn med precision som bara en gammal jänkare med 1tums tolerans kan bli avundsjuk på.

Den har överlevt 2 björkar som blåste ner över den
Jaha Slovenien, gamla Jugoslavien. Är det Z som i Zastava? De gör ju fina pickor också.
Vintage liten vit bil parkerad framför ett hus, retro stil, klassisk europeisk design, nummerskylt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Niq skrev:
Jag har bara 4 st.
Stackare, tröstköp en liten batterisåg till björkgrenarna?
 
N Niq skrev:
Så kan vi schluddra tillsammans en stund om varför man inte får välja sina föräldrar
Man får faktiskt välja sina föräldrar, det kan dock vara svårt att bli adopterad om man bara har 3 fungerande motorsågar och är så plebejisk att man dricker öl ur burk.
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Stackare, tröstköp en liten batterisåg till björkgrenarna?
Du menar en med batteri till elstarten❓
 
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Man får faktiskt välja sina föräldrar, det kan dock vara svårt att bli adopterad om man bara har 3 fungerande motorsågar och är så plebejisk att man dricker öl ur burk.
Är faktiskt väldigt få som vill adoptera en pojke som är 26 år och 240 månader
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du menar en med batteri till elstarten❓
Nä, en liten batterimaskin till de lillfinger tjocka grenarna, med ett enda batteri utan laddmöjlighet varken i traktorn eller i bilen.
 
N Niq skrev:
Är faktiskt väldigt få som vill adoptera en pojke som är 26 år och 240 månader
Är det inte många som behöver någon till sin balrog?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.