Är det någon som har beställt motorsåg från usa, som kan rekomdera något företag/hemsida
att beställa ifrån , Är sugen på en husqvarna 346xpg.
 
Är det bättre att beställa motorsåg från usa än köpa här?
 
Ja det är jag högst tveksam till. Tänk på att det det tillkommer frakt (en hel del), moms och tullavgifter. Garantier bör man också kolla upp vad som gäller. Var i ligger vinsten...?
 
här på forumet hävdas det att priset på en Husqvarna ligger under halva priset i USA jämfört med det svenska, (med moms och frakt). Däri ligger vinsten ;)
 
Titta på blocket, var i kontakt med en som brukade plocka hem dyrare husqvarna sågar från staterna, är ju en del som brukar fylla på containrar med div. när dom importerar bilar t.ex.
Annars så kan du kanske kolla med nån bilfirma som tar hem bilar från usa om dom kan ta med en hem för en slant.
 
W
Japp det har jag allt. En 346 XPG får du väll för 1/3 max. Men sedan vet jag inte vad frakten kan gå på det får du kålla upp. Jag har altid tagit sågen/sågarna i resväskor så detta har jag ingen kåll på tyvärr. Fraktar du den så kommer du nästan garanterat få moms + tull på den men jag tror ändå du klarar dig på 60% av list priset i sverige.
De på blocket brukar vara rätt övervärderade och många har gått i gudrun och liknande och de har ju några timmar på sig.

Internetbutik har jag faktiskt ingen koll på heller. En gång köpte jag via internet så de levererade till hotellet men den sidan finns inte längre. Men det e ju buselnkelt att söka på google efter några butiker.

Tycker helt klart du ska räkna på detta.

Garantier vet jag inget om heller, enda gången jag använt mig av garanti så var det inge problem. De sket i att det var en USA såg utan kvitto. (typ som när man fixar mobiler, de går endast på serienummret)
 
Wester!
polaren jobbar på båt som går till Philly. han kunde tänka sig köpa en såg åt mig. bara jag hittar var i philly han hittar en......hittar dock ingen säljare. är sugen på en 340e som jag tror räcker för mitt bruk efter ha kört ett par olika modeller.
Har du tips på hur jag hittar butik??

//Sture
 
Här är en firma som bekräftat att de levererar till hotell. Hur det är med frakt till Sverige vågar jag inte svara på, men det finns ju enkla sätt att lösa det om de inte är villiga att skicka internationellt.

http://www.a-chainsaw.com/chain-saws-husqvarna-c-1_2.html

346XP för 2500:- mot 7900:- i Sverige.... Helt sjukt!
 
W
coss skrev:
Wester!
polaren jobbar på båt som går till Philly. han kunde tänka sig köpa en såg åt mig. bara jag hittar var i philly han hittar en......hittar dock ingen säljare. är sugen på en 340e som jag tror räcker för mitt bruk efter ha kört ett par olika modeller.
Har du tips på hur jag hittar butik??

//Sture
340e finns på alla byggvaruhus (Home Depot eller Lowes tex). han kan ta i stort sett vilket som helst. Den sågen brukar ligga på 289 dollar i sådanna affärer. Alltså ca 1850 spänn. Har själv köpt ett antal sådanna sågar och just den modellen e den jag använder nu.
 
När jag köpte min husqvarna nämnde han nåt om att detta inte va samma skräp som husqvarna som fanns på amerikanska marknaden fast dom hette samma..
 
W
s60 skrev:
När jag köpte min husqvarna nämnde han nåt om att detta inte va samma skräp som husqvarna som fanns på amerikanska marknaden fast dom hette samma..
Klart han sade. Men det är tyvärr inte sant. Samma skit överallt ;) förutom alla extra etiketter med varning om allt möjligt dumt
 
jag hade ingen som helst tanke på att köpa nån utomlands..me andra ord hade han inget att vinna på att ens nämna de..Så tyvär tror jag att de kan ligga nåt i det...

som tex när man köper kyl/frys från polen så heter produkterna samma men är inte samma delar...beroende på vilket land dom tillverkats i..

Mvh danne
 
W
De tillverkas i sverige och skeppas till USA. De tillverkas alltså inte där borta.
Det finns några unika modeller på usa marknaden men de tillverkas oxo här vad jag vet.
 
Okej du verkar veta hur de ligger till..säljaren som sa de till mej kanske hade en baktanke me de..
Hoppas du blir nöjd me din motorsåg jag har varit nöjd me min
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.