Hytronik Dosdimmer 1-200W har en sådan här som styr 4 takspottar. Efter något år kanske så började den krångla, upplevde det då som att man någon gång i veckan inte kunde tända, flippar man säkringen gick det alltid ok efter.

Nu på senare tid känns det som 50% av dagarna behöver jag flipp säkringen…

Bara att byta till en ny, eller kan det vara något man kan åtgärda?

//Magnus
 
Den styrs med tryckknapp? Det man eventuellt kan titta på är ledningslängden och förläggningen av styrtråden till push-ingången. Dimmrarna kan vara känsliga där och kanske stänga av om den uppfattar störningar.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Den styrs med tryckknapp? Det man eventuellt kan titta på är ledningslängden och förläggningen av styrtråden till push-ingången. Dimmrarna kan vara känsliga där och kanske stänga av om den uppfattar störningar.
Tack. Låter logiskt att den stänger av och funkar efter reset.

Ja, den styrs med tryckknapp.

Jag kollar styrtråden från knappen till push-ingången. Kanske ligger lite trassligt eller något som skapar störning.
 
Jag har malmbergs variant av den dimmern. Den beter sig som du beskriver om jag slår av eller på en takfläkt som har sin ström genom samma dosa.
Det verkar som att modellen är känslig för störningar. Jag har inte hittat någon lösning, man behöver nog byta till en annan modell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.