160Miljoner i immateriella anläggningstillgångar?
På ett byggbolag? Stor tvek på den.
Dessutom hade de 0 på den posten 22 och 21...
 
  • Gilla
Shiraz och 3 till
  • Laddar…
B
Alltså man drar ju ut en balans och resultatrapport på 3 klick med alla bokföringsprogram för innevarande år. Ingen bearbetning behövs, det blir rätt från början (i alla fall om man har ordning på bokföringen).

Detta har någon klippt och klistrat friskt. Nån som antingen inte alls kan. Eller som försökt manipulera. Varför bearbeta överhuvudtaget? Alla varningsklockor ringer.

https://support.speedledger.se/hc/sv/articles/202588669-Resultatrapport

Ungefär så där borde det sett ut med en resultatrapport.
 
  • Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…
Om vi vänder på frågan då.

Vilket material vill jag komma åt så att jag kan göra en vettig analys av företagets ekonomi och ha möjlighet att göra ett vettigt val. Är det en balansrapport?
 
Be om en riktig resultatrapport eller balansrapport. Problemet just nu är ju att IH har skickat underlag som är felaktiga ur redovisningsperspektivet.
 
  • Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…
UPDATE:

Blev uppringd av dem och fick info om att sifforna jag fått tidigare var fel och rubrikerna inte stämde.
Ska även få in en balansrapport som jag kan dela med mig av sen.
Exempelvis så finns det inte helt plötsligt 160 millar i immateriella tillgångar som inte funnits tidigare. Rubriken var fel och skulle vara "Nettoomsättning". Men återkommer när jag fått den andra infon också med mer siffror.
 
C
Anonor Anonor skrev:
som jag skrev ovan gav jag den all information. 2022 och det fårn 2023
Lite OT, men det där är exakt problemet med ChatGPT. Dess övertygande och självsäkra sätt att uttrycka sig gör att många uppfattar analysen som trovärdig även om det är totalt nonsens.
 
  • Gilla
Zodde och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Lite OT, men det där är exakt problemet med ChatGPT. Dess övertygande och självsäkra sätt att uttrycka sig gör att många uppfattar analysen som trovärdig även om det är totalt nonsens.
Gigo hette det när jag läste data på 80 talet

”Garbage in, garbage out, or GIGO, refers to the idea that in any system, the quality of output is determined by the quality of the input.”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.