Hej! Är det någon som har anlitat Glasfiberpool Stockholm och Anders Hammersborg? Tacksam för svar.//Catina
 
Hej! Ja, men det var 2010 och med ett annat bolagsnamn. Han var inte seriös då, ingen F-skattesedel, levererade andra produkter än överenskommet. Blev innehållen betalning och mycket bråk innan vi till slut fick rätt grejer och betalde färdigt. Men det var som sagt 11 år sedan, han fick förmodligen ordning på allt om han fortfarande är kvar i branschen. Grejerna har sedan funkat bra (vi köpte en Rivierapool och Astral filter och pump, samt en värmeväxlare, av Anders) Det är väl som med alla köp man gör, och det gäller ju med alla leverantörer, se till att ha allt på papper och betala ALDRIG i förskott! Nu har vi problem med smuts som satt sig som vi inte får bort, men det är ju inte Anders fel. Ska dock kolla garantier med honom.
 
  • Gilla
Catina
  • Laddar…
C Catina skrev:
Hej! Är det någon som har anlitat Glasfiberpool Stockholm och Anders Hammersborg? Tacksam för svar.//Catina
Anlitade ni dem? och isåfall hur gick det?
 
R Ralph and Frank skrev:
Anlitade ni dem? och isåfall hur gick det?
Ja tyvärr gjorde vi det. Vad ni än gör låt inte han och hans firma göra något som helst åt er. Det tog tre år innan han var färdig hos oss och dessutom tog han betalt två gånger för installation av värmepumpen. Historian är mycket längre och bedrövligare än så, men för att göra den kort spring så långt bort du kan!
 
  • Gilla
  • Ledsen
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Tack för snabbt svar. otroligt svårt att hitta omdömen om dem
 
Hur var kvaliten på själva glaspoolen har den funkat bra?
 
R Ralph and Frank skrev:
Hur var kvaliten på själva glaspoolen har den funkat bra?
Vet inte. Vi hann flytta innan allt blev klart nu i juni. Tror dock att han säljer bra grejer, men anlita någon annan. Jag hade också svårt att hitta omdömen om honom. Det var därför jag startade tråden här. Men om du vill att det ska ta tre år innan allt är klart, om du vill ha någon som hela tiden kommer med undanflykter, som aldrig talar om när han ska komma eller har varit där, som aldrig svarar på dina sms om du inte hotar honom, inte levererar det som han ska och som ljuger för dig då är han rätt person för dig.
 
  • Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
C Catina skrev:
Hej! Är det någon som har anlitat Glasfiberpool Stockholm och Anders Hammersborg? Tacksam för svar.//Catina
VARNING! Superdåliga. Arn dömde ut jobbet. Anders kom tillbaka och joxade lite sen radiotystnad trots att felen på byggnadskonstruktionen ej åtgärdats
C Catina skrev:
Hej! Är det någon som har anlitat Glasfiberpool Stockholm och Anders Hammersborg? Tacksam för svar.//Catina
VARNING!!!! Trots beslut från ARN om massiva brister så åtgärdade de ingenting samt vägrar betala ynka fakturor på 16000:- för den snickare som i a f fick ta det värsta. Hela konstruktionen är felgjord runt poolen. Inget fel på poolen men KAPS Trading/Glasfiberpool Stockholm är ett riktigt skuttföretag, bluffmakare.
 
  • Gilla
  • Wow
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
E Emelie Benson Eljarp skrev:
VARNING! Superdåliga. Arn dömde ut jobbet. Anders kom tillbaka och joxade lite sen radiotystnad trots att felen på byggnadskonstruktionen ej åtgärdats

VARNING!!!! Trots beslut från ARN om massiva brister så åtgärdade de ingenting samt vägrar betala ynka fakturor på 16000:- för den snickare som i a f fick ta det värsta. Hela konstruktionen är felgjord runt poolen. Inget fel på poolen men KAPS Trading/Glasfiberpool Stockholm är ett riktigt skuttföretag, bluffmakare.
Ja tack, jag vet. Skönt att det börjar sprida sig. Vi hade också supermycket krångel med honom. Han tog bland annat dubbelt betalt!
 
  • Gilla
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
C Catina skrev:
Hej! Är det någon som har anlitat Glasfiberpool Stockholm och Anders Hammersborg? Tacksam för svar.//Catina
Anlita inte. Allt i limbo och mycket obehaglig upplevelse! Inte klart och en trasig pool levererad.
 
  • Gilla
AMR74 och 3 till
  • Laddar…
C Catina skrev:
Ja tack, jag vet. Skönt att det börjar sprida sig. Vi hade också supermycket krångel med honom. Han tog bland annat dubbelt betalt!
Anders har hotat stämma mig om jag inte raderar mitt inlägg. Undrar hur många fler han skrämt till tystnad genom åren? Han står inte ens med i företaget, Kaps Trading. Det är företaget bakom fakturorna. Bara hemsidan heter Glasfiberpoolstockholm.se vilket tyder på flertalet konkurser.
 
  • Arg
AMR74
  • Laddar…
E Emelie Benson Eljarp skrev:
Anders har hotat stämma mig om jag inte raderar mitt inlägg. Undrar hur många fler han skrämt till tystnad genom åren? Han står inte ens med i företaget, Kaps Trading. Det är företaget bakom fakturorna. Bara hemsidan heter Glasfiberpoolstockholm.se vilket tyder på flertalet konkurser.
E Emelie Benson Eljarp skrev:
Anders har hotat stämma mig om jag inte raderar mitt inlägg. Undrar hur många fler han skrämt till tystnad genom åren? Han står inte ens med i företaget, Kaps Trading. Det är företaget bakom fakturorna. Bara hemsidan heter Glasfiberpoolstockholm.se vilket tyder på flertalet konkurser.
Samma här. Så läskigt att handskas med. Vi har betalat men ingen åtgärd.
 
Jag har rensat bort ett dolt reklaminlägg från firman Måste vara riktigt skräp om de måste göra fejkade inlägg för att verka bra.

Tog även bort några följdinlägg

/moderator
 
  • Gilla
AMR74 och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag har rensat bort ett dolt reklaminlägg från firman Måste vara riktigt skräp om de måste göra fejkade inlägg för att verka bra.

Tog även bort några följdinlägg

På riktigt?
 
  • Gilla
Ralph and Frank och 1 till
  • Laddar…
Tack!
 
  • Gilla
Ralph and Frank
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.