electroluxaren skrev:
nej nej jag menar panelen uppe i taket
det du har fått bort är gränssnittet och logiken, men det är bra gjort , du kan inte får bort mer där i dörren.
ok. och panelen i taket. lossar jag den innifrån själv kylen alltså från insidan?

från utsidan tyckte jag inte det såg ut att kunna lossas något..

Ursäkta mina dumma frågor men aldrig skruvat i kylar förut..
 
A
N nicke_ask skrev:
ok. och panelen i taket. lossar jag den innifrån själv kylen alltså från insidan?

från utsidan tyckte jag inte det såg ut att kunna lossas något..

Ursäkta mina dumma frågor men aldrig skruvat i kylar förut..
frammifrån kan finnas skruvar underifrån och överifrån resten är bara att bräcka
 
electroluxaren skrev:
frammifrån kan finnas skruvar underifrån och överifrån resten är bara att bräcka
Nu har jag fått fram kraftkortet. Var tvungen lossa dörren för att få fram kortet.
Ser ut att vara en dålig lösning på en av dioderna. Den satt helt löst och gick att vicka på i lödningen samt att man såg att det varit varmt just vid de lödningarna så borde ju förklara problemet. Nu fastlött och ska prova senare i veckan. Håller tummarn på den startar igen
 
A
N nicke_ask skrev:
Nu har jag fått fram kraftkortet. Var tvungen lossa dörren för att få fram kortet.
Ser ut att vara en dålig lösning på en av dioderna. Den satt helt löst och gick att vicka på i lödningen samt att man såg att det varit varmt just vid de lödningarna så borde ju förklara problemet. Nu fastlött och ska prova senare i veckan. Håller tummarn på den startar igen
som sagt kvaliteten på SMÄCKS produkter har en hel del i övrigt att önska
 
electroluxaren skrev:
som sagt kvaliteten på SMÄCKS produkter har en hel del i övrigt att önska
haha, så kan det vara. Lödkolven fick jobba lite. Var mer än ett ställe där det såg lite misstänkt ut men glappkontakten tror jag kom från denna diod som satt löt, skulle ju förklara varfär den strulade så fort vi flyttat kylskåpet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
N nicke_ask skrev:
haha, så kan det vara. Lödkolven fick jobba lite. Var mer än ett ställe där det såg lite misstänkt ut men glappkontakten tror jag kom från denna diod som satt löt, skulle ju förklara varfär den strulade så fort vi flyttat kylskåpet.
Om din insats får ett lyckosamt slut så är detta jättebra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.