En lekplats är också ofta bra inbrottsskydd. Med folks som rör sig i området ökar risken för upptäckt.
 
Bullerskydd bullerplank och ljudisolerade fönster kan vara en bra början och hoppas att kommunen står för kostnaden.Har en ny lekplats och har turen att en grannes kåk är i mellan.
En del barn skriker helt utan orsak precis som om bussen kört på dom.
 
  • Haha
YuGi
  • Laddar…
På granntomten här byggs det nu kommunens nya stolthet - en 4 000 kvadratmeter lekplats med extra allt. Lite synd att vi fick veta det precis när vi byggt pool i den ändan av tomten för att det var minst insyn där, fast det löser vi med en häck. Nu hoppas jag bara att de hinner bygga klart den innan våra barn blivit för gamla.

Det enda som stör mig är att kommunen inte tänker bygga plank mot oss, som de brukar erbjuda sig att göra när lekplatsen ligger direkt i tomtgräns. Det är viktigt med kulturmiljön och att alla får uppleva vår gamla gård. Oklart hur mycket de upplever den från sin sida häcken, men de får väl klättra upp i någon klätterställning och spana. Trist för barnen att min blekfeta mage är mellan den och de gamla husen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.