Skulle behöva lite input kring om jag har fått ett rimligt pris på material till vattenburen golvvärme från VVS-firman. Jag ska ha golvvärme på entréplan, ca 70 kvm, och radiatorer på övervåningen.

Priset jag har fått är 102 000 kr. När jag prisjämför på nätet kommer jag knappt upp i 70 000 kr för samma artiklar. Då har jag räknat på 74 spårade spånskivor och inte 47 som det står i offerten, utgick från att det var ett skrivfel. VVS-firman utför inte jobbet om jag köper in materialet själv. Så är 102 000 kr rimligt?
 
  • Svensk text, erbjudande om LK golvvärmepaket, innehållsförteckning, prisuppgift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N niyuley skrev:
VVS-firman utför inte jobbet om jag köper in materialet själv.
har ingen aning, men det talar väl inte för det kan jag tycka.
 
Fråga dem vad de har för påslag. De får inte det mycket billigare än vad finns på nätet så de har lagt på 30%. Vanligt är 15% påslag.
 
LK är dyrt med. Thermotech är en bra billigare alternativ.
 
U
N niyuley skrev:
Skulle behöva lite input kring om jag har fått ett rimligt pris på material till vattenburen golvvärme från VVS-firman. Jag ska ha golvvärme på entréplan, ca 70 kvm, och radiatorer på övervåningen.

Priset jag har fått är 102 000 kr. När jag prisjämför på nätet kommer jag knappt upp i 70 000 kr för samma artiklar. Då har jag räknat på 74 spårade spånskivor och inte 47 som det står i offerten, utgick från att det var ett skrivfel. VVS-firman utför inte jobbet om jag köper in materialet själv. Så är 102 000 kr rimligt?
Nu har ju priserna gått upp senaste åren.
Men jag fick offert på 80kvm LK golvvärme (komplett med shunt och reglering för 6 zoner) inkl spårade spånskivor.
69.800kr inkl moms årsskiftet 2021/22
Köpte istället från Termeco för 54.000kr för en identisk offert, bara annat märke.

För oss gick det åt 82 st skivor. Blev en hel del spill om man ska få skarvar osv. helt enligt instruktionerna. Så 47st för 70kvm låter lite…

Tilägg: offerten från LK var via lokal VVS-firma, så säkert med visst % påslag. Termeco som vi sen köpte var från internet-grossist.
 
Redigerat:
H
N niyuley skrev:
Skulle behöva lite input kring om jag har fått ett rimligt pris på material till vattenburen golvvärme från VVS-firman. Jag ska ha golvvärme på entréplan, ca 70 kvm, och radiatorer på övervåningen.

Priset jag har fått är 102 000 kr. När jag prisjämför på nätet kommer jag knappt upp i 70 000 kr för samma artiklar. Då har jag räknat på 74 spårade spånskivor och inte 47 som det står i offerten, utgick från att det var ett skrivfel. VVS-firman utför inte jobbet om jag köper in materialet själv. Så är 102 000 kr rimligt?
N niyuley skrev:
Skulle behöva lite input kring om jag har fått ett rimligt pris på material till vattenburen golvvärme från VVS-firman. Jag ska ha golvvärme på entréplan, ca 70 kvm, och radiatorer på övervåningen.

Priset jag har fått är 102 000 kr. När jag prisjämför på nätet kommer jag knappt upp i 70 000 kr för samma artiklar. Då har jag räknat på 74 spårade spånskivor och inte 47 som det står i offerten, utgick från att det var ett skrivfel. VVS-firman utför inte jobbet om jag köper in materialet själv. Så är 102 000 kr rimligt?
Beställ material själv, t.ex. från Rinkaby rör och välj en annan VVS:are.
Varför skulle VVS-firman inte göra arbetet om du köper in exakt samma material? VVS vill tjäna pengar på materialet kan man lätt anta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.