J Jontha skrev:
Jo, alla de gånger ni lyckats uppnå de där målen som ni satt upp, t.ex listorna med TODO, brukar ni inte festa till med en öl eller middag? Försöker se det framför mig när ni uppnått ett mål och njuter lite extra med en godispåse, vinflaska, whatever. Med bild på alla så kan man lättare föreställa sig hur det ser ut. Din sambo verkar ju riktigt händig. Sådana kvinnor växer inte på träd! Men som sagt, det är viktigt att fira framgångar!

Hmmm så ifall jag ska ha båda våningarna och varje vrå så blir det 184kvm? Är det något rum man brukar räkna bort? Tänker pannrummet borde väl vara ett sådant rum. Blev annars ett ganska trist uppdrag att behöva prioritera bort en del rum. Vill helst bara betala de där 53tkr som man pratar om i den här länken.
[länk]
Men detta system blir alltså på tok för litet för de hus jag har?

Jo, det är väl det som känns mest B. Jobbigt att behöva ha olika system som då förstör denna skräddarsydda dress.

Yes, jag ska skicka i väg ett mail med info så får vi se vad människorna där kan skaka fram! Är fortfarande het på FTX.
Antingen går du in och satsar på ftx eller så skippar du det helt. Det kanske kostar mer 54' men du har igen det senare. lägg på 10' till så närmar dig. Det är dyrare och bökigare att lägga till senare. Men du har igen det senare. Ta in ett proffs som ritat upp..då får du svar på många frågor
 
  • Wow
Jontha
  • Laddar…
När man ska välja aggregat, hur tolkar man kapaciteten då?
Har räknat ut att jag behöver ca 50l/s tilluft och 56l/s frånluft totalt.

Kollar man på t ex Heru 100, som det står ”-180m2” på, så levererar den 89l/s vid 200 PA och 100l/s vid 100 PA. Med tanke på att de flesta verkar rekommendera att man kör på typ halvfart på agregatet så verkar Hero 100 vara för litet för mig?
Eller menar dom 100l/s vid 100 PA åt båda hållen (alltså upp till 100l/s in plus 100l/s ut)? Och då borde Hero 100 vara rätt bra för mig?
 
Så som jag tolkat det är den 100l/s vid 100pa per sida, så spontant borde det räcka.
 
  • Gilla
Akronym
  • Laddar…
T
Instämmer. Tryckfelet beräknas per kanal, tilluft och frånluft. Så det aggregatet bör räcka för dig.
 
  • Gilla
Akronym
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.