Har sökt men hittar inte "det" bordet... Jag kommer att ha kök i valnöt och vill hitta ett bord som passar in. Ett tag var jag inne på indiskt, men det känns lite off. Skulle vilja ha plats för minst 6 personer, gärna fler, men till en vettig kostnad. Någon som kan tipsa?
 
Tackar! Kontinentmöbel hade flera fina, har du ngn uppskattning om pris?
 
A
Nä men dom är inte "skit dyra" För då hade jag aldrig lagt dom på minnet. Kolla närmsta återförsäljare å ta en tur dit.
 
Annars kan du kolla på Mio, vi köpte just ett valnötebord från dem, 6 sittplatser...
 
Fler tips?
 
Vi har kök i vitt och täcksidor och bänkskivor i Valnötsfaner/laminat. Vi letade länge efter matchande möbler men gav till slut upp och tänkte om. De bord vi hittade med faner var inte särskilt snygga enligt vår åsikt, dessutom skiljde färgerna rätt rejält. Massiv valnöt är en annan femma, men då har du oxå priser därefter.

Vi valde istället ett mörkbetsat brunsvart bord med tillhörande stolar.
 
  • normal_IMGP2388.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fresve: Är det ikeas bord?!? Jag har i så fall kikat på bordet gånger flera! Känner ni att det funkar färgmässigt?
 
Det var ett snyggt bord!
 
Vi har bord/stolar och skänk från Mio i valnöt/fanér.Köpte det för 2 år sedan och vi har suttit mer än 6 personer vid ett flertal tillfällen.Fungerar perfekt.
 
  • Matrum II.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är det, vi tycker det funkar alldeles utmärkt. :)
 
fresve: tack för informationen, det blir nog ett sådant bord, perfekt att man kan ordna uppemot 10 sittplatser!
 
maggiem skrev:
Nu blev jag lite sur för det här med att indiska möbler är passé, eftersom jag har sådana ;-)
Men kolla här på sidan 28:
[länk]

Jag gillar möblemanget på sidan 30! Hittade ett identiskt möblemang i Rum Interiörs (http://www.ruminterior.se) nyöppnade affär i Växjö fast en tusenlapp billigare för bord och sex stolar, mot vad Möbelmastarna tog. Mio har oxå ett liknande bord: http://www.mio.se/Sortiment/Matplatser/Matbord/Indo/?p=1

MEN... nu till mitt problem. Jag skulle vilja ha ett bord med iläggsskiva så att möjligheten finns att duka långbord när detta behövs!! Nån som vet / sett nåt liknande bord med iläggsskiva till??
 
Hm, jag har själv just det bordet från MIO. Det går att köpa 2 st tilläggskivor till det. Bordet förlängs då med 1 m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.