Köpte en Wagner 250m för att spruta ett par rum i det nya huset vi har köpt.

Allt gick bra med första taket men när jag skulle köra väggarna så började problemen.
Först så började det spotta var tredje meter ungefär. Körde klart och kompletterade med roller vilket blev sådär.

När jag skulle köra andra rummet började problemen med att det känns som det tappar trycket. Den funkar kanon 2/3 delar av väggen men sedan tappar det trycker och det kommer knappt någon färg alls. Ibland går den över till att spraya ränder istället eller spotta.

När jag ställer den på spray så låter den en stund och sedan blir den tyst. I början när jag körde så fick jag bara ett pump ljud ibland och den höll trycket. Nu så går den över och låter som när man har den i läget för primer. Alltså mer som när man kör en kompressor. Väntar jag tills den tystnar kan jag köra en längd från golv till tak. Väntar jag tills den tystnar igen så kan jag köra en längd igen men att hålla på så tar ju evigheter att bli klar.

Har testat allt från styrka 2-5 fram och tillbaka och det är problem på alla nivåer. Jag har även testat att späda färgen i omgångar tills den blev väldigt rinnig men samma problem hela tiden.

Är det någon som haft liknande problem eller som vet vad det kan vara som är fel?
 
Hej!
Läste detta först nu och blev nyfiken, löste det sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.