Hej.

Jag har bytt alla mina el-element i huset till nya med inbyggd termostat. Märke Gnosjö.

Tyvärr så verkar de inte ha några små element som jag behöver till mina badrum. 40 cm breda.

Någon som vet vart man hittar bra passande element? Finns dessa små med inbyggd termostat?

Av en händelse såg jag små element på Elgiganten, dock utan termostat. Fast, behöver men egentligen ens termostat i badrum?

Det är 400V och som sagt 40 cm breda element jag behöver.

Tacksam för svar.
 
Adax har våtrumselement som är mindre än 40 breda. Kolla på www.aeservice.se.
 
Det här är ett VÅTRUMSELEMENT som fyller kraven för att sitta i ett våtutrymme, det gäller både skydd mot väta och hetta (max 60°). E8555545 RADIATOR VPS1004 400V400W VPS1004 400 bredd 375 höjd 310, uppger du E-nr så kan alla elfirmor och dom flesta el-butiker skaffa dig ett. Det fins dom som är lite billigare och ser nästan lika ut men inte fyller kraven så du ska se upp lite.
 
elmont skrev:
Det här är ett VÅTRUMSELEMENT som fyller kraven för att sitta i ett våtutrymme, det gäller både skydd mot väta och hetta (max 60°). E8555545 RADIATOR VPS1004 400V400W VPS1004 400 bredd 375 höjd 310, uppger du E-nr så kan alla elfirmor och dom flesta el-butiker skaffa dig ett. Det fins dom som är lite billigare och ser nästan lika ut men inte fyller kraven så du ska se upp lite.
Är den med inbyggd termostat?
 
Doldr skrev:
Adax har våtrumselement som är mindre än 40 breda. Kolla på www.aeservice.se.
Tackar. Ska kolla upp detta.
 
Ja dom har inbyggd termostat, nästan alla element som säljs i dag har inbyggd termostat .
 
Hej igen.

Beställde dessa.

Dock lite ovanligt med förskottsbetalning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.