M mulle.meck skrev:
Ska man följa vatettes guide helt och hållet dvs dra med fingrarna sedan 1 1/4 varv ?
Ibland hör jag att man ska dra åt "lagom" sen lossa lite sen dra åt lite hårdare
Alltid enligt deras anvisningar, men det ör ju bara första gången, så att klämringen pressas ihop så som den ska, om man lossar och monterar ihop igen så är ju lagom en bra beskrivning, då ska det ju bara täta, då är den redan ihoppressad som den ska
 
  • Gilla
mulle.meck
  • Laddar…
Idag fick jag tid att riva bort och sätta dit ny bänkskiva med blandare. Körde kulventiler ändå.
Det vänstra röret, varmvattnet skulle jag behöva flytta lite åt höger. Annars räcker inte den slangen

Kan jag återanvända 90graders vinkeln? Och är det en ny klämring jag behöver isåfall? Finns det bara en sorts vatette klämring?
Många frågor 😁
 
  • Två metallrör, flexibla slangar, skadad vägg, golv, elkontakt, knuten sladd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenrör, anslutningar och slang mot en vägg och golv. Saknar fokus på helhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Kan jag återanvända 90graders vinkeln? Ja.

Och är det en ny klämring jag behöver isåfall? Ja om du ska sätta den på en ny plats eller nytt rör.

Finns det bara en sorts vatetäte klämring? Det finns bara en sort för kopparrör och risken att köpa fel typ är minimal men fel dimension är lite lättare hänt.
 
  • Gilla
mulle.meck
  • Laddar…
Idag blev det färdigt med blandare ho och diskbänk, kul att lära sig lite vvs relaterat.
Och intressant att se hur snabbt familjens diskberg kan växa 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.