Hej! Jag hade behövt er hjälp lite med råd. Hur man ska bygga. Jag hade velat/behövt ta bort dom 2 mellan "benen" så man bara har den allra längst ut och sen som sitter in mot huset (den syns knappt men långt till höger) hur ska man bygga för få det hålla? Förstår man måste förstärka allt men hur mycket behövs göra för behålla den allra längst ut?
 
  • Vit kombi parkerad under ett svart carporttak, bredvid en röd tegelvägg och trästaket. Molnig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glömt skriva bor i södra delen av Sverige!
 
X xccapman skrev:
Hej! Jag hade behövt er hjälp lite med råd. Hur man ska bygga. Jag hade velat/behövt ta bort dom 2 mellan "benen" så man bara har den allra längst ut och sen som sitter in mot huset (den syns knappt men långt till höger) hur ska man bygga för få det hålla? Förstår man måste förstärka allt men hur mycket behövs göra för behålla den allra längst ut?
Hej
Du får nog märka ut på bilden vad du vill göra. Oklart i texten
 
Gissar att du menar att 2 av 4 stolpar ska bort, men behålla de två yttersta?

I så fall är det nog enklast att göra en ny beräkning på hur en sånt skärmtak ska göras. I princip behöver du nog nya plintar, nya stolpar och en rejäl balk som tar hela spännvidden. Taket kan du nog behålla, men resten får nog uppgraderas.

Här kan du nog få lite uppslag på vad som krävs: https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/carport/
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ojj kanske bara va uppenbart för mej som har en tanke i huvudet ber om ursäkt, hade velat ta bort dessa, ursäkta fula pilarna
 
  • Vit bil parkerad under carport bredvid tegelhus, röda klottermarkeringar, gråmulen dag, bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X xccapman skrev:
Ojj kanske bara va uppenbart för mej som har en tanke i huvudet ber om ursäkt, hade velat ta bort dessa, ursäkta fula pilarna
Behövs mått LxB för att beräkna detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.