Hej!

Har ett Hjältevadshus, modell Nygård.. och nu har turen kommit till badrummet på övervåningen.. allt annat är klart efter 3,5 års hamrande & snickrande på egen hand....

Nu är det så att vi har bestämt oss för att inte ha förrådet som finns med på ursprungsritningen, jag och min fru är mer sugna på en liten bastu... frågan är bara hur?.... hur gör man med snedtaket..... någon som har liknade ideer, svar eller rent av VET hur man gör.... kolla på bilden,

I verkligheten finns ingen vägg mellan förrådet och badrummet...
 
  • övervåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är problemet? Har badat i ett par bastun med snedtak. Dessa har inte sett så speciellt annorlunda ut. Att det är snedtak på ena kortsidan påverkar ju inte mycket (mer än att det blir mindre kubik att värma upp).

Sätt panel i snedtaket precis som i resten av bastun. :)
 
Vi står inför samma "problem" - bastu med snedtak. Hur lämpligt är det att ha aggregatet under snedtaket (med tanke på lägsta takhöjd mm)? Väggen är 142 cm där vi vill placera aggregatet.
 
Sorry Holmstrand att jag hoppade in i din tråd med mina frågor.. :) Men våra funderingar verkar ju vara rätt lika... /Martin.
 
Problemet är väl egentligen inte att bygga själva bastun..... problemet är dörren tror jag.... i.o.m att man har snedtaket, så kommer den där jäkla dörren fastna i dörren.. hade en idé om att ha väggen mot själva badrummet i glas & sen ha någon slags skjutdörr.... problemet är väl att det kommer kosta mer än hela huset att anlita en glasmästare som fixar något sådant..
 
"dörren i dörren".... fastna i snedtaket menar jag såklart.
 
.. hade en dröm (som jag byggde ihop i Room programmet) om att det k a n s k e skulle kunna se ut som på bilden... har då använt Svedbergs nischbastu som exempel... men den är ju såklart för stor :(
 
  • bad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H holmstrand73 skrev:
Hej!

Har ett Hjältevadshus, modell Nygård.. och nu har turen kommit till badrummet på övervåningen.. allt annat är klart efter 3,5 års hamrande & snickrande på egen hand....

Nu är det så att vi har bestämt oss för att inte ha förrådet som finns med på ursprungsritningen, jag och min fru är mer sugna på en liten bastu... frågan är bara hur?.... hur gör man med snedtaket..... någon som har liknade ideer, svar eller rent av VET hur man gör.... kolla på bilden,

I verkligheten finns ingen vägg mellan förrådet och badrummet...

Blev det någon bastu? Skulle gärna se lite bilder i så fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.