Hej,

Vi står i valet och kvalet mellan ett Camargue och ett Svedbergs tvättställ.
Camargue är Bauhaus egna märke om jag förstått det rätt.

Fördel Camargue:
Inte så platt i botten (lättare att hålla rent).
1000 kr billigare.

Fördel Svedbergs:
Min sambo tycker det är lite snyggare.
Bättre kvalité??

Vad tror ni om kvalitetsskillnader och hur snabbt blir det smutsigt i vask med platt botten?
 
  • Vit rektangulär handfat med modern kran, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit rektangulär handfat eller tvättställ, modern design, isolerad på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du har råd, så ta det du/ni tycker är snyggast, oavsett om det är det billiga eller dyra.
Du kommer sannolikt inte känna någon direkt "kvalitetsskillnad i praktiken. Köpte själv en rätt billig kommod från Skanska byggvaror för över 10 år sen. Ser nästan lika bra ut idag. Så jag tror att kvalitet på en sån produkt skiljer nog inte så mycket som man vill intala sig, när man köper "rätt" märke.

Personligen tycker jag utifrån bilden att Camargue är snyggast och troligen mer praktiskt. Men det beror lite på om det skall kombineras med en kommod eller hänga fritt.
Sen tror jag det är viktigare att man håller rent i vattenlåset, än hur flack botten är. Detta vet jag av erfarenhet då frugan tjatat på mig i 2 veckor att det är dags att rensa.
Sista veckan så har jag börjat borsta tänderna i badrummet, och går ut och spottar i köket, då et ser för äckligt ut när inte vattnet rinner undan..
Så nu slutar jag skriva och går och rensar avlopp:)
 
BirgitS
Det är väldigt blandad kvalitet på Camargue-produkterna.

Vi har nu ett handfat som är plattare i botten än det tidigare men jag har inte märkt att det skulle bli smutsigt fortare utan vattnet med smutsen rinner ut mycket bra ändå.
 
Observera att du måste kolla om blandaren passar. Till vissa Camarguehandfat passar bara de egna blandarna (samma märke) eftersom det krävs ett speciellt monteringsrör under för att skruva fast blandaren. Detta vet de inte i varuhusen (trots att det är deras eget märke) så det kan bli trassel.

Bäst med Camargue är spegelöverskåpen med speglar på båda sidor av skåpsdörrarna, svårt att hitta hos andra.
 
BirgitS
A AKS Andersson skrev:
Bäst med Camargue är spegelöverskåpen med speglar på båda sidor av skåpsdörrarna, svårt att hitta hos andra.
När vi tittade på spegelskåp förra året så verkade det vara standard hos Ifö, Svedbergs m.fl.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När vi tittade på spegelskåp förra året så verkade det vara standard hos Ifö, Svedbergs m.fl.
Så bra att det finns hos fler, jag upplevde att det inte var helt enkelt att hitta.
 
Det blev en Svedbergs Stil till slut, störde mig på frakten från Bauhaus som låg på 400 kr :surprised:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A AKS Andersson skrev:
Observera att du måste kolla om blandaren passar. Till vissa Camarguehandfat passar bara de egna blandarna (samma märke) eftersom det krävs ett speciellt monteringsrör under för att skruva fast blandaren. Detta vet de inte i varuhusen (trots att det är deras eget märke) så det kan bli trassel.

Bäst med Camargue är spegelöverskåpen med speglar på båda sidor av skåpsdörrarna, svårt att hitta hos andra.
Kan du utveckla det här? Vad är det jag behöver kolla efter?
 
B ByggKill1 skrev:
Kan du utveckla det här? Vad är det jag behöver kolla efter?
När jag köpte Camargues handfat som bara är 30cm djupt visade det sig att det endast är Camargues egna blandare som passar. Andra blandare, tex Gustavsberg får inte plats, pgr av hur handfatet är gjutet. Problemet kanske inte finns med de större handfaten, men helt absolut med detta grunda - som f ö är jättebra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.