B
Javisst kan man det.

Det är ju mest glasfiber/plast och stommen är sannolikt gjord av trä? (Vanligt).

Tigersåg så får man ner det i delar. Pumpar, värmare med mera kan man ju skruva loss.

Lär bli lite skräpigt och ett par vänder med släpkärran.
 
  • Gilla
monica19
  • Laddar…
M monica19 skrev:
Hej!
M monica19 skrev:
Kan man montera ner ett utespa som är 234x234 cm i delar och skrota det, för att slippa en kranbil som forslar bort det? Väger 418 kg.
/Monica
Hej Monica,

Ulf Åkerström heter jag och bor i Göteborg.
Läste just din artikel om ert gamla spa, jag har ett identiskt spa inköpt 2003.
Har en hel del problem med mitt spa nu och vet inte riktigt om jag vill lägga ner mer pengar i nuläget.
Är lite intresserad av att höra om ni skrotade ett spa och i så fall hur gick ni till väga.
Har ni det kvar är jag klart intresserad av ert kretskort och ev. en av pumparna om den fungerar.
Ser fram att höra ifrån dig för en återkoppling.

Med vänlig hälsning,
Ulf Åkerström
070-6539996
 
U Ulf Åkerström skrev:
Hej Monica,

Ulf Åkerström heter jag och bor i Göteborg.
Läste just din artikel om ert gamla spa, jag har ett identiskt spa inköpt 2003.
Har en hel del problem med mitt spa nu och vet inte riktigt om jag vill lägga ner mer pengar i nuläget.
Är lite intresserad av att höra om ni skrotade ett spa och i så fall hur gick ni till väga.
Har ni det kvar är jag klart intresserad av ert kretskort och ev. en av pumparna om den fungerar.
Ser fram att höra ifrån dig för en återkoppling.

Med vänlig hälsning,
Ulf Åkerström
070-6539996
Hej!
Jag har inte Spat kvar utan anlitade en firma som sågade ner den i fyra delar med en tigersåg och forslade bort den till återvinningen. Vi monterade ner all el själva först.
Med vänlig hälsning
Monica Åkerman
 
U Ulf Åkerström skrev:
Hej Monica,

Ulf Åkerström heter jag och bor i Göteborg.
Läste just din artikel om ert gamla spa, jag har ett identiskt spa inköpt 2003.
Har en hel del problem med mitt spa nu och vet inte riktigt om jag vill lägga ner mer pengar i nuläget.
Är lite intresserad av att höra om ni skrotade ett spa och i så fall hur gick ni till väga.
Har ni det kvar är jag klart intresserad av ert kretskort och ev. en av pumparna om den fungerar.
Ser fram att höra ifrån dig för en återkoppling.

Med vänlig hälsning,
Ulf Åkerström
070-6539996
M monica19 skrev:
Hej!
Jag har inte Spat kvar utan anlitade en firma som sågade ner den i fyra delar med en tigersåg och forslade bort den till återvinningen. Vi monterade ner all el själva först.
Med vänlig hälsning
Monica Åkerman
Tack Monica för återkoppling, då är det bara att plocka fram tigersågen och göra jobbet.
Mvh // Ulf
 
  • Gilla
monica19
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.