Hej!

Ska anlägga nytt avlopp till kök. Problemet jag har är att det är en gammal timmerkåk utan tillgång till där det nya köket ska vara utan att göra om i torpargrunden. Så som det ser ut kommer avloppet behövas läggas i trossbotten, är absolut inget jag vill men ser inga andra möjligheter för tillfället.

Så till min fråga, finns det något man kan täta skarvarna i avloppet med för att säkra upp för eventuella läckage? Är väl egentligen mest för att få ro i själen.

Eller har ni några andra idéer?
Tacksam för alla svar!

Mvh Oskar
 
Rickard.
Att lägga avlopp i bjälklag är ganska standard och man vidtar normalt inte några speciella säkerhetsåtgärder när man gör det, vill du göra något så kan man faktiskt provtrycka avlopp men det är lite jobb att göra.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Att lägga avlopp i bjälklag är ganska standard och man vidtar normalt inte några speciella säkerhetsåtgärder när man gör det, vill du göra något så kan man faktiskt provtrycka avlopp men det är lite jobb att göra.
Så egentligen är det bara jag som noijar i onödan?
Tänker att det är ju en sak med avlopp som går i taket från övervåning, där skulle ju ett läckage märkas, men just i själva trossbotten kommer man ju mer eller mindre inte märka tills det är ett jätteproblem.
 
W Wikmannn skrev:
Så egentligen är det bara jag som noijar i onödan?
Tänker att det är ju en sak med avlopp som går i taket från övervåning, där skulle ju ett läckage märkas, men just i själva trossbotten kommer man ju mer eller mindre inte märka tills det är ett jätteproblem.
Kan du komma under bjälklaget brukar det gå lättare att dra avloppet där.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.