Hej
Har precis tillbringat morgonen i en väldigt trång krypgrund för att dra upp två rör till en ny radiator .
När allt var klart och inkopplat märkte jag att jag kopplat in framledningen till radiatorns UT
Returledningen till radiatorns IN:
Spelar det någon roll eller fungerar radiatorn som den ska ändå ?
Mvh Oskar
 
O obefintlig skrev:
Hej
Har precis tillbringat morgonen i en väldigt trång krypgrund för att dra upp två rör till en ny radiator .
När allt var klart och inkopplat märkte jag att jag kopplat in framledningen till radiatorns UT
Returledningen till radiatorns IN:
Spelar det någon roll eller fungerar radiatorn som den ska ändå ?
Mvh Oskar
Det spelar tyvärr roll.... Finns omkastare att installera om du inte orkar dra om allt.

Edit korskoppling heter det...
 
T Tompafix skrev:
Det spelar tyvärr roll.... Finns omkastare att installera om du inte orkar dra om allt.

Edit korskoppling heter det...
Tack TompaFix
Jag kopplade om enl bild
Vad händer ifall det görs tvärtom ?
 
  • Illustration av en radiatoranslutning med måttangivelser och pilar som visar vattenflödesriktningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det varma vattnet som kommer in letar sig upp och ut utan att hinna lämna av särskilt mycket värme.
 
  • Gilla
obefintlig
  • Laddar…
O obefintlig skrev:
Tack TompaFix
Jag kopplade om enl bild
Vad händer ifall det görs tvärtom ?
Köp en korsomkopplare eller dra om så det funkar. Vi fixare gör ju fel med jämna mellanrum 😆 Men jag retar mig mer på misstagen jag inte tog mig tid att göra om.
 
Redigerat:
  • Gilla
obefintlig
  • Laddar…
Ett annat problem som ofta uppstår när man skiftar tillopp och retur är att det blir oljud i termostatventilen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.