Håller på att montera upp skåpen i tvättstugan och funderade lite på hur jag bäst gör under vasken.
Väggen och golvet är det ingen fara med men vill skydda skåpet om det skulle börja läcka.

Vatten kommer från väggen och avlopp skall ner till golvet.


Funderade på om jag skall ta bort hela bakstycket (tunn masonit) och kapa bort 10cm eller så från skivan i botten för att det förhoppningsvis rinner/droppar ner på golvet om det skulle bli läckage. Biten som kapas bort kan jag istället sätta dit på botten i bakkant för att förhindra att saker ramlar ner.
Finns det ngt annat bättre förslag?

Det kommer stå på synliga ben som på bilden.
Väggmonterade kranar, utloppsrör, golvbrunn. Avsedd för tvättmaskin eller annan utrustning. Enkelt och funktionellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit hylla på hjul nära vägg med vattenanslutningar och golvbrunn på grått kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Menar du att rören ev. skulle läcka? Det ska ju inte hända. Om det händer så antar jag att ett nytt tvättskåp är av minsta bekymmer i sammanhanget?

Annars kan du ju köpa en insats i plast att klistra dit så vattnet rinner ut i framkant vid händelse av läcka (så som man gör i kök) - men det är ju för att man ska märka av det, inte för att rädda skåpet.
 
S SvanteC skrev:
Menar du att rören ev. skulle läcka? Det ska ju inte hända. Om det händer så antar jag att ett nytt tvättskåp är av minsta bekymmer i sammanhanget?

Annars kan du ju köpa en insats i plast att klistra dit så vattnet rinner ut i framkant vid händelse av läcka (så som man gör i kök) - men det är ju för att man ska märka av det, inte för att rädda skåpet.
Finns mkt som inte ska hända :)

Det är ju ett par kopplingar som kan börja droppa, en kran som kan det kan hända ngt med och ett avlopp.
En insats kan vara svårt att få tät mot väggen och kan det rinna det ner bakom insatsen iallafall.
 
Det känns som ett onödigt stort ingrepp men ett tips kan ju vara att strunta helt i masonitskivan och lägga in ett sånt plastunderlägg man har under diskmaskinen i skåpet och kapa till framkanten om det behövs. Och få upp ett hål för avloppet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.