Hej!
I min tvättiver låste sig mitt fönster i tvättläget - det är ett fönster som vrids 180 grader för att tvättas av märket NorDan topp sving beslag TopTech.

Det finns en QR-kod vid spärren men när jag försöker följa den så "snärtar" inte spärren till när jag trycker på likt videon. Den är inte spänd som jag uppfattar det.

Här är länken till videon för QR koden https://www.nordan.no/qr-kode/toppsvingbeslag/

Vaktmästaren får jag ej tag på förrän tidigast måndag och fönsterföretaget har bara öppet mån-fre.

Problemet är att det drar kallt som attan så jag är mkt tacksam för hjälp.

(barnspärren verkar inte heller vara aktiverad)
 
  • Ett närbildsfoto av en röd och silverfärgad låsmekanism, troligen för en dörr eller ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Säkerhetslås för skjutdörr, röd och gul detalj, grått metallhus, inomhusmiljö, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet
Prova att stänga fönstret lite, dvs dra tillbaka det lite och sedan prova med spärren.
Oftast går det inte att öppna en fönsterspärr om det är tryck på fönstret
 
D drömmenomlandet skrev:
Välkommen till forumet
Prova att stänga fönstret lite, dvs dra tillbaka det lite och sedan prova med spärren.
Oftast går det inte att öppna en fönsterspärr om det är tryck på fönstret
Tack, jag har provat i alla lägen, så mkt öppet som möjligt, så stängt som möjligt och i mitten. Känns varken till eller från. Det är som något blivit fel med spärren, som nåt hoppat ur sin plats på något sätt.
 
Titta hus spärren ser ut/ fungerar på ett annat fönster
 
Jag har mer av en knapp på mina fönster men jag måste hålla in den medan jag flyttar fönstret förbi spärrläget
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Titta hus spärren ser ut/ fungerar på ett annat fönster
Har bara ett fönster och en balkongdörr som inte fungerar på samma sätt tyvärr
 
Den röda spärren består av 2 delar. Prova att föra undan den övre delen åt vänster. Då kanske du ser spärren, gissar att den gula grejen spärrar.
 
Jag tycker det ser ut ut som om det borde fungera har du testat att ruska fönstret lite fram och tillbaka samtidigt som du manövrerar spärren?
Har du ingen granne att rådfråga då de eventuellt gjort det några gånger och har likadana fönster.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.