Silverfärgad dörrhandtag och låskolv i närbild mot en grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som en liten insektsnyckel.
 
Provat men inte lyckats, greppar inte.
 
Har du möjlighet att ta ett kort lite närmare?
 
Enligt Hoppe ska det gå med en liten spårskruvmejsel, annars kanske det är en torx?
 
Om dom inte har flera olika varianter på låsning så verkar det som 13th Marine redan sagt vara spårskruv. Verkar bara ska vridas ca 60 grader.
Instruktionsbild för montering av dörrhandtag med spårskruv och vridning ca 60 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
(y) Tack, liten spårmejsel löste problemet.
Centano Centano skrev:
Om dom inte har flera olika varianter på låsning så verkar det som 13th Marine redan sagt vara spårskruv. Verkar bara ska vridas ca 60 grader.
[bild]
 
  • Gilla
Tobias Boogh och 1 till
  • Laddar…
Jag har provat med var enda storlek på enkelspårig skruvmejsel och det fungerar verkligen inte. får inte loss det förbaskade handtaget. Finns det något annat sätt?
 
O Oscar Nilsson3 skrev:
Jag har provat med var enda storlek på enkelspårig skruvmejsel och det fungerar verkligen inte. får inte loss det förbaskade handtaget. Finns det något annat sätt?
Har du samma sorts handtag?
Om det är den konstukroinen så är det så de ska lossas annars får du förstöra handtaget.
 
1 123abc skrev:
Har du samma sorts handtag?
Om det är den konstukroinen så är det så de ska lossas annars får du förstöra handtaget.
Japp det är verkligen exakt samma handtag som filmklippen du skickade och det ser så lätt ut men jag har provat i timmar nu utan framgång :(
 
Hej en liten spårmejsel vrid som Moops säger!!
 
Om det inte går att lossa så är det förstörande demontering som gäller t.ex att såga av handtaget (greppet) så nära rosetten som möjligt.
 
Prova slå ihop handtaget med bägge händer och för in spårmejseln snett mot dörrbladet
 
Lite snett och lite våld när man drar isär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.