RoTe
Talvan Talvan skrev:
Någon?
Beror ju på vilken bil du vill ha
 
H
Talvan Talvan skrev:
Någon?
Tänk på hur stor är bilen, skall du alltid ha den storlek på bilen? Bra om båda dörrarna på varje sida kan öppnas samtidigt, hur mycket utrymme behövs för att åla sig ut eller gå bekvämt ut? Börja med att titta på hur bred, lång och hög din bil är. Garage kan aldrig bli för stort!😀
 
RoTe
H HEM2121 skrev:
Tänk på hur stor är bilen, skall du alltid ha den storlek på bilen? Bra om båda dörrarna på varje sida kan öppnas samtidigt, hur mycket utrymme behövs för att åla sig ut eller gå bekvämt ut? Börja med att titta på hur bred, lång och hög din bil är
Jag har haft flertalet garage där jag bara med nöd och näppe kunnat öppna dörrarna på ena sidan och jag tycker inte det varit speciellt irriterande att inte komma åt andra sidan. Enklast med ett sånt garage är om man backar in, så kan man enkelt se i backspegeln hur nära väggen man är. Dock är det skönt om förardörren går att öppna ordentligt.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H
RoTe RoTe skrev:
Jag har haft flertalet garage där jag bara med nöd och näppe kunnat öppna dörrarna på ena sidan och jag tycker inte det varit speciellt irriterande att inte komma åt andra sidan. Enklast med ett sånt garage är om man backar in, så kan man enkelt se i backspegeln hur nära väggen man är. Dock är det skönt om förardörren går att öppna ordentligt.
Det är ju upp till var person, själv har vi garage där vi får åla oss ur. Det brukar ju hamna fler saker i garaget än en bil.😉
 
RoTe
H HEM2121 skrev:
Det är ju upp till var person, själv har vi garage där vi får åla oss ur. Det brukar ju hamna fler saker i garaget än en bil.😉
Det hamnar inte fler saker i garaget om det är så litet, det kan jag lova.
 
H
RoTe RoTe skrev:
Det hamnar inte fler saker i garaget om det är så litet, det kan jag lova.
Jag vet många som inte får plats med bilen i garaget😂
 
Hur stort får du plats med alt har du råd med? Ett garage kan aldrig bli för stort och är oftast för litet.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Jag får ju inte plats med stort därav tråden.

Frågan är vad minsta möjliga är det borde ju finnas standardmått kanske
 
RoTe
H HEM2121 skrev:
Jag vet många som inte får plats med bilen i garaget😂
När man ställer in en cykel och bilen inte får plats är det inte längre ett garage avsett för bilparkering utan blir ett förråd. Då behöver man inte beakta en bils mått vid byggnation.
 
Jag skulle inte göra det mindre än 3m invändigt i alla fall.
 
  • Gilla
Talvan
  • Laddar…
H
T TypRätt skrev:
Jag skulle inte göra det mindre än 3m invändigt i alla fall.
Invändigt mått 3x3m alt. en Carport.
 
Jag tror det invändiga måttet kommer bli 3.6x6m då får bilen plats.

Nu kommer konstruktionen

Jag tänker mig ett källargsrage alltså sutterräng.

Hur gör man det?
 
RoTe
Talvan Talvan skrev:
Jag tänker mig ett källargsrage alltså sutterräng.

Hur gör man det?
Du gräver ut, gjuter platta, murar väggar?
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
engs
Talvan Talvan skrev:
Vad är rekommenderade minsta storlek för ett garage?

Jag menar för att parkera en bil kunna kliva i och ur bilen
 
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du gräver ut, gjuter platta, murar väggar?
Jaha, men mer exakt undrar jag .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.