D Danne 77 skrev:
Jag har samma problem, är de bara att vänta på en ny app till luren eller någon som vet om återförsäljaren kan uppdatera mjukvaran på klipparen så de avhjälper felet?
Vet ej men känns som en namninsamling med meddelande till Husqvarna snart.
 
D Danne 77 skrev:
Jag har samma problem, är de bara att vänta på en ny app till luren eller någon som vet om återförsäljaren kan uppdatera mjukvaran på klipparen så de avhjälper felet?
Jag fick ett mail från Husqvarna tidigare, skulle gå in här och uppdatera tänkte jag men hade glömt bort det så tack för påminnelsen.

Jag skrev som det var, att det inte har fungerat alls detta året, vilken telefon jag har har (iPhone 12) och så vidare.
Detta fick jag till svar:

Det har varit lite problem med bluetooth under säsongen. Det kan åtgärdas med att klipparen uppdateras. Uppdatering kan göra att bluetooth-signalen matchar kraven från appen.

Personligen kommer jag nog inte åka med den och chansa att det fungerar, om det nu ens finns en uppdatering. Jag antar att de tar en slant för det med, så i nuläget inget jag är sugen på.
 
Har med skickat in ett ärende till dem, intressant om jag får samma svar, ska prata med min återförsäljare imon
 
  • Gilla
Anders Dahlin
  • Laddar…
Nu så!!!! Kom en uppdatering på appen och nu gick det att koppla!
 
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Nu så!!!! Kom en uppdatering på appen och nu gick det att koppla!
Funkar ej för mig, laddade ned ny app men den hittar ej min klippare…
Har iPhone 14 och allt funkade innan iOS 15 eller 16 kom.
 
K Katanamannen skrev:
Funkar ej för mig, laddade ned ny app men den hittar ej min klippare…
Har iPhone 14 och allt funkade innan iOS 15 eller 16 kom.
Kör iPhone 13 med iOS 16.6.1 nu med senaste uppdateringen av Automower appen. Inte fungerat för mig under säsongen innan här men gick nu idag.
 
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Kör iPhone 13 med iOS 16.6.1 nu med senaste uppdateringen av Automower appen. Inte fungerat för mig under säsongen innan här men gick nu idag.
Härligt, provade jag med efter att jag läste din post men det gick inte nu heller tyvärr.
 
Bara en tanke, Kan ju vara så att man måste uppdatera klipparen hos en handlare.
 
K Katanamannen skrev:
Bara en tanke, Kan ju vara så att man måste uppdatera klipparen hos en handlare.
Yes jag skrev det i ett tidigare inlägg att jag fick det som svar från Husqvarna. Men det är inget jag är sugen på haha. Det funkade bra innan, vill inte åka och betala någon dyrt för att snabbt uppdatera den och inte ens veta säkert om det löser det.
Så jag får vara utan app helt enkelt.
Eller ja, jag har ju en gammal Android-telefon liggandes som det funkar fint med. Så får väl ha igång den för gräsklipparen.
 
Redigerat:
K Katanamannen skrev:
Bara en tanke, Kan ju vara så att man måste uppdatera klipparen hos en handlare.
Trodde det med därav positivt överraskad när det plötsligt nu fungerade för mig.
 
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Trodde det med därav positivt överraskad när det plötsligt nu fungerade för mig.
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Trodde det med därav positivt överraskad när det plötsligt nu fungerade för mig.
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Trodde det med därav positivt överraskad när det plötsligt nu fungerade för mig.
Anders Dahlin Anders Dahlin skrev:
Trodde det med därav positivt överraskad när det plötsligt nu fungerade för mig.
Jag kör förresten med en modell 310 om det påverkar.
 
Ny iphone 15 här och nu hittar inte min automower 310 och iPhone varandra längre. Raderat parkoppling i 310 samt i iphone. Raderat appen i iphone. Start parkoppling i 310 men telefonen lyckas inte hitta den.

Kan man fabriksnolla 310 och om så, hur?
 
Hade samma fel förra året. Min iPhone 7 funkade fint, iPhone 12 inte. Uppdaterade appen till senaste och gjorde allt som stod på HQ utan att lyckas.
Har inte uppdaterat klipparen och inte testat i år ännu.
 
Har lämnat in min för service nu får vi se vad för fel det var. Husqvarna trodde mjukvaran behövde uppdateras som skulle kosta 300kr. Återkommer när jag vet.
 
  • Gilla
Chran och 1 till
  • Laddar…
O _Oskar_ skrev:
Hade samma fel förra året. Min iPhone 7 funkade fint, iPhone 12 inte. Uppdaterade appen till senaste och gjorde allt som stod på HQ utan att lyckas.
Har inte uppdaterat klipparen och inte testat i år ännu.
Jag sålde min iPhone 12 för ett tag sedan och har nu en 15. Får se om det blir någon skillnad med den när gräsklipparen kommer fram.

Det är väl säkert så att klipparen måste uppdateras annars.

Jag sade det säkert tidigare i tråden men jag kommer leva utan appen om det fortsatt inte fungerar. (Eller jag har en gammal telefon liggandes där appen fungerar) Har inte lust att ta gräsklipparen till Husqvarna och betala dem för att få igång en funktion som har fungerat felfritt i flera år och som de nu själva har förstört med en uppdatering av appen.
Vem vet, kanske gjorde de det med flit för att tjäna en extra slant 😉
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.