Hejsan!

Jag funderar på att förnya mitt värmesystem på gården, kör idag en Eryl kombipanna med en mindre slitstoker som jag matar för hand med flissäckar. Nu vill jag utveckla detta för att få en smidigare hantering av flisen.....

Min idé är ett "veckomagasin" utomhus med matning in till pannrummet, borde väl gå att fylla på med skopan på traktorn....

-Någon som har några kontakter eller vet nåt företag som kan bygga en komplett lösning på detta ?
-övriga tips ?

Mvh
Johan
 
John Öhrén i Mora bygger såna anläggningar.
Själv har jag en IWABOMATIC från Naturenergi. www.naturenergi.se Dom säljer säkert separata förråd om du vill ha det. Fjäderomrörare funkar bra.

Jag har 15m3 förråd som jag flisar direkt ner i.

I en tråd för inte så länge sedan så diskuterades ett märke som heter Gotfire, sök här i forumet.
 
http://www.mekano.nu/

Dessa borde kunna hjälpa dig. Ligger i malung.
Annars så vet jag att Flis och pelletsteknik i borlänge skall ha ett flisförråd med matning liggandes billigt om han inte redan har sålt det. Skickar nr i ett pm.
 
Hej igen!

Tack för alla bra tips :D , jag ska undersöka dom närmare och hör av mig igen snart....

/Johan
 
Swebo flis & enegi i Boden är ett tips. Vi har just kört igång en 80Kw anläggning där dom levererat panna, förugn å styrning. Hydrauliskt skrapförråd på ca 12m3, å allt annat har vi byggt själva.
Vi värmer ca 800m2 metallindustri och har gott om kapacitet över till ett boningshus som ligger intill.

www.swebo.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.