nikasp
Jag och mina täcksidor… kommer att ha ca 10 mm utrymme vid sidan om både TM och tumlare.

TM är dundertung och glider överhuvudtaget inte på det skrovliga klinkergolvet.

Både nu och för framtiden: Hur kan man skjuta in och ut en tung maskin med så lite utrymme? Otestad McGyver-lösning är att pumpa upp den med monteringskuddar och ställa den på två remsor hal plast, t.ex. sånt läckageskyddsplast. Skjuta in den på plats och pumpa upp igen och ta bort remsorna.

Finns något bättre? Vattenbegjuta golvet går men den är så jäkla tung och gummifötter på det.

Jag kan ju ställa den på plats och bygga in den men vill veta att jag får ut den också. Underlättar också om jag kan ta bort den medan jag fixar med bänkskivan.
Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, verktyg, vikta kläder och byggmaterial på arbetsbänk och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tvättmaskin, öppen lucka, en strödd säck märkt "MEGA TOOLS", en skyffel på kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
nikasp nikasp skrev:
Jag och mina täcksidor… kommer att ha ca 10 mm utrymme vid sidan om både TM och tumlare.

TM är dundertung och glider överhuvudtaget inte på det skrovliga klinkergolvet.

Både nu och för framtiden: Hur kan man skjuta in och ut en tung maskin med så lite utrymme? Otestad McGyver-lösning är att pumpa upp den med monteringskuddar och ställa den på två remsor hal plast, t.ex. sånt läckageskyddsplast. Skjuta in den på plats och pumpa upp igen och ta bort remsorna.

Finns något bättre? Vattenbegjuta golvet går men den är så jäkla tung och gummifötter på det.

Jag kan ju ställa den på plats och bygga in den men vill veta att jag får ut den också. Underlättar också om jag kan ta bort den medan jag fixar med bänkskivan.
[bild]

[bild]
skvätt vatten där fossingarna går så kan du trycka in den med pekfingrarna
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
electroluxaren skrev:
skvätt vatten där fossingarna går så kan du trycka in den med pekfingrarna
Låter otroligt men jag vet att du är yrkesman så ska testa!
 
Jag har liknande fast plastmatta. Jag blött också så gled det lättare.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Jag har jobbat som Servicetekniker på vitvaror, därav blandannat tvättmaskiner.

Har du 10mm spel är det inga problem att varken trycka in eller dra ut tvättmaskin. Lite teknik och känsla så löser man det om man är "normalstark" (mao klen).

Lyft lite i framkant (t.ex genom att öppna luckan) och skjut på med benet för att få in den.


/Jocce
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Jocce81 Jocce81 skrev:
Jag har jobbat som Servicetekniker på vitvaror, därav blandannat tvättmaskiner.

Har du 10mm spel är det inga problem att varken trycka in eller dra ut tvättmaskin. Lite teknik och känsla så löser man det om man är "normalstark" (mao klen).

Lyft lite i framkant (t.ex genom att öppna luckan) och skjut på med benet för att få in den.


/Jocce
Jag har vägt in maskinerna och ställt dem på plats så kommer att ”bygga” in dem. Det är nån slags gummitassar på TM och kombon 15 cm skrovligt kakel och skarvar gör det inte toppenlätt. Men får bli bekymmer när den ska ut.
Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare, arbetsbänk, verktyg, belysning och förvaringshyllor ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nikasp nikasp skrev:
Jag har vägt in maskinerna och ställt dem på plats så kommer att ”bygga” in dem. Det är nån slags gummitassar på TM och kombon 15 cm skrovligt kakel och skarvar gör det inte toppenlätt. Men får bli bekymmer när den ska ut.
[bild]
Snyggt. Gillar framförallt ledlisten ovanför 😉

Men ja, skrovligt blir bökigare, men det går alltid 😇

Vill så klart se bild när allt är klart också 👍

/Jocce
 
nikasp
Jocce81 Jocce81 skrev:
Snyggt. Gillar framförallt ledlisten ovanför 😉

Men ja, skrovligt blir bökigare, men det går alltid 😇

Vill så klart se bild när allt är klart också 👍

/Jocce
Haha, nu kommer det att bli sista 5 procenten över ett halvår… nä, ska beställa en lång täckskiva i samma finish och färg som skåpen och fräsa in en aluminiumlist med diffusor för Hue lightstrip:en. Hoppas det blir bra, borde bli väldigt clean look. Väntar några dar innan jag monterar inredning under diskbänk, kopplingarna verkar täta och kör några tvättar nu också.

Modernt kök med kylskåp, tvättmaskin, skåp, arbetsyta och subtil belysning under skåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, tvättho, skåp, belysning, verktyg och en surfplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstuga under installation eller service med maskiner, diskho och verktyg på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.