Måste ju gå att montera ner den i mindre bitar.
Lägg ut till försäljning där köparen står för frakten. Men att du ska godkänna hur de gör det. Så de inte kommer och ska bära upp den genom trätrappan och gör skada på allt möjligt.
 
Min tanke är att när huset säljs så frågas köparen om denne även vill köpa svarven skulle denne då inte vilja det kommer svarven först efter den tidpunkten försöka säljas och fraktas bort.
 
Du verkar göra allt så våldsamt svårt.
Börja med försäljning där köparen står för frakten. Funkar inte det så får du fundera på alternativ.
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Du verkar göra allt så våldsamt svårt.
Börja med försäljning där köparen står för frakten. Funkar inte det så får du fundera på alternativ.
Men kommer inte köparen vilja betala ett lägre pris om denne själv måste ombesörja frakten?
 
Jag skulle tro att det är klart lättare att sälja dem om den kan lastas av säljaren.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
M MGA89 skrev:
Men kommer inte köparen vilja betala ett lägre pris om denne själv måste ombesörja frakten?
Inte alls säkert.
Nu kan de komma och kolla på den och se att den är komplett och inte skadad i flytt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag skulle tro att det är klart lättare att sälja dem om den kan lastas av säljaren.
Om nu så är fallet kommer det ju åligga mig att ordna så den kommer upp i markplan och ut ur huset vilket gör att denna tråd samt dess innehållande funderingar och frågeställningar har relevans.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag skulle tro att det är klart lättare att sälja dem om den kan lastas av säljaren.
Som jag redan skrivit så är det nog tvärt om med denna typ av maskiner. Som köpare vill man se att allt finns och själv skruva isär inför transport så man vet hur det sedan ska sättas ihop och själv ta beslut om hur små delar det behöver vara. Har man tur är ju köparen med i en baxarsekt som fixar allt på nolltid.
 
  • Gilla
sir_daniel och 2 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Inte alls säkert.
Nu kan de komma och kolla på den och se att den är komplett och inte skadad i flytt.
Oavsett vems uppgift det blir att flytta åbäket kommer den ändå inte att flyttas innan den är såld och ev. inspekterade av köparen.
 
Oavsett om vi säger att den säljs för några hundra mindre.
Vad spelar det för roll?
Du har massor att ta tag i och fixa med. Ett par (eventuellt) hundra mindre här och där är helt oväsentligt med tanke på hur mycket tid det frigör för dig.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
C
M MGA89 skrev:
Ja men i så fall måste dessa köpas och på något sätt fås fraktade till bostaden då jag saknar körkort.
Om du ser hinder redan i anskaffandet av ett par maskinskridskor låter det som att du behöver smälta magnituden av utmaningen som helhet. 😄
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 5 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om du ser hinder redan i anskaffandet av ett par maskinskridskor låter det som att du behöver smälta magnituden av utmaningen som helhet. 😄
Jag ser inte hinder utan förklarar bara hur verkligheten är och dessa kan knappas tas hem på bussen lixom. I så fall måste de köpas antingen nya via nätet eller begagnade med hemleverans av säljaren.
 
M MGA89 skrev:
Ja men i så fall måste dessa köpas och på något sätt fås fraktade till bostaden då jag saknar körkort.
Sådana går att hyra, be en Bolt hämta upp dem och lämna tillbaka.

Men som sagt skorna är den lilla utmaningen - ärligt talat så tror jag du behöver hitta någon tillräckligt erfaren som kan hjälpa dig om du ska ta upp den själv.

Enklast är som sagt att du säljer den med förbehållet att köparen flyttar den. Även
om du så bara skulle få hälften så är behövs en hel del utrustning, säkerhetstänk och flera personer med praktiskt handlag om du ska få upp den själv, utan att skada den eller något/någon annat.

800 kg uppför en trappa med hög tyngdpunkt är inget man skojar bort.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Som jag redan skrivit så är det nog tvärt om med denna typ av maskiner. Som köpare vill man se att allt finns och själv skruva isär inför transport så man vet hur det sedan ska sättas ihop och själv ta beslut om hur små delar det behöver vara. Har man tur är ju köparen med i en baxarsekt som fixar allt på nolltid.
Jag vet hur jag resonerat när jag köpt.
 
Du hade ett pris där uppe för motsvarande svarv?
Lägg ut på marketplace och köpare står för frakten och så det priset.
Kanske problemet är löst på direkten.
Om inte kostade det dig ungefär 3 minuter av din tid.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.