Har en sån här pump till min Kubota för att få värme i hytten.
Nu har den lagt av och jag funderar på om man kan få igång den igen?

Vattenpump, 12V/16mm, 900 l/h, rabatterat pris, e-handelssida, produktbeskrivning, köplänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pumphuset är löst men man borde ju kunna få ur motorn i botten med?

Svart cylindrisk enhet märkt "KGK," skitig, med elsladdar, mot suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har/hade en liknande med samma problem i husvagnen till värmen.
Den var utsliten i plastlagren.
Googlade lite och insåg att det finns liknande i vissa bilar så jag åkte till lokala bilskroten.
Killen i kassan kollade lite och sa att skulle kunna vara något sådant i bilmodell… kollade datorn och vi hittade en som passade någorlunda för en liten slant.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
Liknande finns tex till att cirkulera varmvatten från dieselvärmare på alla v70 med dieselmotor. ev fel kontakt men det är ju inte så svårt att klippa bort och fixa ihop.

Många fler bilar med dieseldriven parkeringsvärmare har liknande pumpar
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Beställde en Bosch på Amazon för 650
Lite orolig för det står leverans nu på torsdag men den verkar inte ha gått iväg än.
Ok ja V70 diesel lär man ju kunna hitta nån skrotad.

Vet du var den sitter?
 
P
nino nino skrev:
Beställde en Bosch på Amazon för 650
Lite orolig för det står leverans nu på torsdag men den verkar inte ha gått iväg än.
Ok ja V70 diesel lär man ju kunna hitta nån skrotad.

Vet du var den sitter?
På v70 sitter den uppklämd innanför stötfångaren framför förarsidans framhjul..sitter en skruv i subframen släpp den så kan man dra ner hela värmaren alt ta bort stötfångaren
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Naturligtvis så var Bosch anslutningar för stora, runt 20mm mot 16mm på slangen...
Borde väl funka att svarva övergångar i vanligt svart stål, eller vad det kallas, det är ju glykol i systemet så får man måla utsidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.