J jdaniels skrev:
Jag har sökt efter hävert som reservdel men hittar ingen till just denna modell och ser inte ut som det på skissen att det ska vara nån.
Vet inte hur sjutton du kollar på skissen om du inte ser den :thinking:

Hur som helst så har jag en Whirlpool med exakt likadant tvättmedelsfack och jag kan bekräfta det dom andra redan konstaterat. Det saknas en tyrolerhatt på det uppstickande röret.

Men inte heller jag kan låta bli att ifrågasätta användandet av sköljmedel. Kör en egen blandning på ättika, vatten och nån eterisk olja om du vill ha doft. Kläggar inte igen, är billigare och har sannolikt mindre miljöpåverkan.

Aporopå sköjning tycker jag att sköljningen är det absolut sämsta på min Whirlpool. Sköljer dåligt på standardprogrammet och det finns inget allergiprogram eller möjlighet att lägga till en extra sköljning.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för mått på hatten?
Tänkte jag skulle kunna tillverka en om jag vet hur den ser ut och har måtten.
Hur fungerar den?

Är det detta plaströr för det hutlösa priset? Whirlpool Indesit 482000090251 stop – FixPart
Enligt modellsökningen passar den ej till min men tror det är samma.
 
Redigerat:
A
J jdaniels skrev:
Vad är det för mått på hatten?
Tänkte jag skulle kunna tillverka en om jag vet hur den ser ut och har måtten.
Hur fungerar den?

Är det detta plaströr för det hutlösa priset? Whirlpool Indesit 482000090251 stop – FixPart
Enligt modellsökningen passar den ej till min men tror det är samma.
det är ju värre än miele.
 
J jdaniels skrev:
Är det detta plaströr för det hutlösa priset? Whirlpool Indesit 482000090251 stop – FixPart
Enligt modellsökningen passar den ej till min men tror det är samma.
Åk till din återvinningscentral och fråga om du får kolla på tvättmaskinerna där efter denna lilla plupp.
Har du tur är de snälla och låter dig leta.
Om det inte finns rätt modell är det bara att fråga hur ofta de kör bort dem och sedan åka dit dagen innan vare gång tills du hittar den.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
På vår gamla Siemens Iq500 med iDos upptäckte vi tidigt att sköljmedelsfacket snabbt gunkade igen till en geléartad äcklig substans. Vidrigt. Bara att skölja ur och rengöra hela rasket och att helt utesluta dessa traditionella parfymstinkade sköljmedel. Som tidigare nämnts kan man ev ha litet ättiksblandning i detta fack, kryddat med en smula eterisk olja. Vi ser normalt inga behov av detta dock men visst möjligheten finns.

Men aldrig mer traditionella sköljmedel, sämre än värdelösa enligt vår erfarenhet.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag kan för övrigt nämna att tvättfacket på Ikeas Whirlpool-tillverkade maskiner är identiskt med min (och TS) Whirlpoolmaskins fack. Och att två av exemplaren saknade denna lilla detaljen vi avhandlar i tråden 😎
 
B Bästerortarn skrev:
Jag kan för övrigt nämna att tvättfacket på Ikeas Whirlpool-tillverkade maskiner är identiskt med min (och TS) Whirlpoolmaskins fack. Och att två av exemplaren saknade denna lilla detaljen vi avhandlar i tråden 😎
Antyder du att man eventuellt kan "råka" hitta en i utställningen på IKEA?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Antyder du att man eventuellt kan "råka" hitta en i utställningen på IKEA?
Jag antyder ingenting, du får tolka inlägget fritt 😆 Det blir så jävla dålig stämning om man uppmanar till något utanför boxen.

Men man skulle t.ex. kunna tolka inlägget som en uppmaning att kolla efter bortskänkes-annonser på IKEA-tvättar o.s.v.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A
fixaparts är ofta mycket dyrare än original
whirlpools pris är 200.- vilket oxå egentligen är för dyrt

men man kan ju sätta dit vilket rör man vill som diametern passa någorlunda och sätta ett lock på den övre delen. leta i gömmorna efter en treotub typ och kapa
 
B Bästerortarn skrev:
Jag antyder ingenting, du får tolka inlägget fritt 😆 Det blir så jävla dålig stämning om man uppmanar till något utanför boxen.

Men man skulle t.ex. kunna tolka inlägget som en uppmaning att kolla efter bortskänkes-annonser på IKEA-tvättar o.s.v.
Mitt heta tips är ju då att fråga på "tippen" om man får kolla efter plastbiten där.
 
electroluxaren skrev:
fixaparts är ofta mycket dyrare än original
whirlpools pris är 200.- vilket oxå egentligen är för dyrt

men man kan ju sätta dit vilket rör man vill som diametern passa någorlunda och sätta ett lock på den övre delen. leta i gömmorna efter en treotub typ och kapa
Tror mer på en bit slang som man pluggar i toppen. Lättare att trycka den på plats på dom tre "vingarna" då.

Vit struktur, rött och svart rör, mätkännetecken, 11 millimeter diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finger håller ett grått objekt med mätmarkeringar, höjd 46 mm, innermått 20 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Insåg först efter jag hade fixat med bilderna att tråden är gammal OCH att bild på facket inte hade behövts då ts har ett eget men skyller på demensen 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.