Hej!
Jag håller på och skruva in en sådan pump och kom precis på att min vind kommer att bli uppvärmd på sommaren om jag använder kylfunktionen. ☹️
Det skulle ju teoretiskt sett kunna leda till att den varmare luften ändrar klimatet däruppe och leder till fukt.
Har dock ingen annan bra placering av utedelen 🤔
Har någon idéer kring detta?
Carport med stege, värmepump, arbetsbänk och verktyg; tecken på installations- eller reparationsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Carport med verktyg, stege, cykel och värmepump vid trähus. Arbetsbänk med såg utomhus. Cloudy day.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På vintern kyler den ju luften och det lär knappast göra någon stor effekt på vinden tänker jag. Eftersom det är marginellt kallare än utomhusluften
 
I och för sig blåser ju fläkten bortåt, så i praktiken blir det nog inte några problem.
 
D Doldaskruvar skrev:
Det skulle ju teoretiskt sett kunna leda till att den varmare luften ändrar klimatet däruppe och leder till fukt.
värmer du luften så minskar den relativa fuktigheten. Du ska väl inte blåsa in varm och fuktig luft på vinden?
 
  • Gilla
Doldaskruvar
  • Laddar…
Om den ska stå där den nu är på bilden så är det inga som helst problem, om den ska stå på vinden så har du flera stora problem
 
useless useless skrev:
värmer du luften så minskar den relativa fuktigheten. Du ska väl inte blåsa in varm och fuktig luft på vinden?
Korrekt 👍
Jag tänker mer vad som händer med den varma luften när den kyls av sedan. Men om inte den i sin tur värmer upp luften på vinden så ska det ju vara lugnt.
 
Om du bara värmer luften och kyler den igen så händer ingenting. Luft blir inte fuktigare bara för att den blir varmare.
 
  • Gilla
Doldaskruvar
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Om den ska stå där den nu är på bilden så är det inga som helst problem, om den ska stå på vinden så har du flera stora problem
Toppen den ska stå där den står på bilden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.