Hej!
Vi har köpt ett hus byggt på 50-60 talet. Vi ska måla ett av rummen där det innan har varit tapet. Bland annat sågspånstapet. Jag tänkte att det blir en enkel match med en ångmaskin. Men vi är så tveksamma när ni verkligen har fått bort all tapet. Ibland kommer vi till spackel men under det finns ytterligare ett lager som vi tror är tapet? Se lite bilder.
Vid ventialtipnstrumman är vi ju nere för långt, vid gipset. Men lagret på gipset är ej grått som jag förväntar mig utan ljusbeige? Är det på den nivån vi bör sluta?
 
  • Golv och vägg med vattenskada, fläckigt, uppblåst parkett, vitmålad list, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skadad vägg med sprickor runt ett svart rör; fragment av tapet syns. Defekt, renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med flagande färg och synlig underliggande struktur. Slitage och nedbrytning. Behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man måste komma ner till fast underlag, dvs allt som är löst måste tas bort. Delarna av tapen/underlaget som sitter fast behöver man inte ta bort.
 
  • Gilla
densomkanvet och 1 till
  • Laddar…
Jag hade rivit ner all väggbeklädnad och satt upp nytt gips.
 
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Jag hade rivit ner all väggbeklädnad och satt upp nytt gips.
Glöm, inte tid till det 😅 samt för ohändig.
 
R Robban8 skrev:
Man måste komma ner till fast underlag, dvs allt som är löst måste tas bort. Delarna av tapen/underlaget som sitter fast behöver man inte ta bort.
Gött! Tackar.
 
J jeppezon skrev:
Glöm, inte tid till det 😅 samt för ohändig.
Det går nog fortare än att hålla på att riva bort dom där tapetlagren 😉
 
Bort med tapeten som sitter löst, sätt pappremsa där gipsskarvarna är synliga och sedan bredspacklar du.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.