Jag håller på att bygga en lucka till en kattvind som skall målas in i samma kulör som väggen.
Tänker mig att göra dem i 20 mm MDF samt fräsa ur kring dörren för att den inte skall bygga ut så mycket i rummet.
Det jag inte blir klok på är vilket gångjärn jag skall välja.
Har gjort en provbit med Hettich 62405 men får inte det att funka. Någon som har tips?
Skiss på tänkt utförande nedan.
Mvh J
 
  • Ritad skiss på brun kartong, möjlig konstruktionsdetalj, mått och överstrukna anteckningar, otydliga föremål i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B ByggDoktor skrev:
Jag håller på att bygga en lucka till en kattvind som skall målas in i samma kulör som väggen.
Tänker mig att göra dem i 20 mm MDF samt fräsa ur kring dörren för att den inte skall bygga ut så mycket i rummet.
Det jag inte blir klok på är vilket gångjärn jag skall välja.
Har gjort en provbit med Hettich 62405 men får inte det att funka. Någon som har tips?
Skiss på tänkt utförande nedan.
Mvh J
Problemet tror jag ligger i att din lucka bara delvis är infälld. Vet inte vad gångjärnen heter, men jag har gångjärn hemma som först för luckan utåt innan den vrider luckan.
 
Ja de skulle kunna funka. Hade varit bra att veta vilka som är leverantör till IKEA för att se specifikationerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.