jag drog ut allt ur denna inbyggda garderob och ska klä om i gipsskivor för att sedan bygga Ikeas Boaxel system där inne. Jag tog bort spånskivan och under fattades en planka till undergolvet. Som man ser på bilden är det okänt och det sitter ett rör där inne i mörkret. Vet inte om röret använda för jag kan inte se att det skulle gå till något. Hur jämnar jag bäst ut så jag kan lägga den sista plankan och lägga gipsplatta på undergolvet. Under de andra plankorna sitter reglar men det verkar som att de inte rökte enda vägen ut. Vägen som man ser är betong och tillhör skorstenen. Ska jag ta upp allt löst och lägga isolering, sand eller hur gör jag detta bäst för ett plant golv? Tacksam för lite tips och hjälp.
 
  • Hörn av rum med trägolv, vit vägg, skugga, reparationsbehov syns i betong och tegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i golv, synligt regelverk och grus, konstruktion eller renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis uppriven trägolv och betong, byggnad under renovering eller reparation, rörigt, grovt byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett mörkt, trångt utrymme med tegelstenar och rörligt murbruk, möjligen en skada eller renoveringsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet hål i en vägg med en tegelsten och grus, synbart murbruk och trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite uppdatering av texten då jag såg lite stavfel:
drog ut allt ur denna inbyggda garderob på ovanvåningen och ska klä om i gipsskivor för att sedan bygga Ikeas Boaxel system där inne. Jag tog bort spånskivan och under fattades en planka till undergolvet. Som man ser på bilden är det ojämt. Hur jämnar jag bäst ut så jag kan lägga den sista plankan och lägga gipsplatta på undergolvet. Under de andra plankorna sitter reglar men det verkar som att de inte räkte enda vägen ut. Väggen som man ser är betong och tillhör skorstenen. Ska jag ta upp allt löst och lägga isolering, sand eller hur gör jag detta bäst för ett plant golv? Tacksam för lite tips och hjälp.
 
Varför skall du lägga gips på golvet?

Det bästa vore väl att dra upp även den näst innersta brädan och lägga två reglar in mot skorstenen men om det inte är görbart kan man ju fundera på hur stor belastningen är på golvet just där, längst in i en alkov med hyllor på väggen? Utan att veta det det ju ut att vara mindre än 10cm brett, snarare 5?

Eller byt den näst innersta brädan mot en bredare som täcker hela eller delar av glappet. Om det är betong i vägen för brädan får du knacka bort den med hammare och mejsel.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Varför skall du lägga gips på golvet?

Det bästa vore väl att dra upp även den näst innersta brädan och lägga två reglar in mot skorstenen men om det inte är görbart kan man ju fundera på hur stor belastningen är på golvet just där, längst in i en alkov med hyllor på väggen? Utan att veta det det ju ut att vara mindre än 10cm brett, snarare 5?

Eller byt den näst innersta brädan mot en bredare som täcker hela eller delar av glappet. Om det är betong i vägen för brädan får du knacka bort den med hammare och mejsel.
tack, jag tänkte gips bara för att göra allt enhetligt så det blir samma textur på alla ytor men jag kan lika gärna lägga en annan bra skiva av trä tex, så klart. Min plan var bara att klä allt i gips, spackla, grunda och måla allt. Där kommer inte bli något som tynger på det lilla golvet men jag gillar idéen att lägga en bredare planka för att täcka glappet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.