Jag har köpt en ny markis och har haft den här i tre månader utan att ha löst besvären. Den var skadad när vi väl packade upp den. Det är dels ett fäste (se bifogad bild) till markistaket som är deformerat. Jag var hos en plåtfirma igår och de skulle ha över 1000 kr ex. material vilket innebär att det skulle hamna på ca 1500 spänn. Markisleverantören har det som reservdel för 199 kr men den är slut i lagret och det kan dröja innan de får in dem igen eller inte alls. Jag har sökt på nätet men inte hittat någon annan som kan göra en sådan.

Fråga 1: Vart man kan vända sej för att få en sådan tillverkad? Alternativt att bocka till den befintliga? ( Det är den högra på bilden som är förlaga).

Sedan är det själva markistaket som blivit deformerat (se bifogad bild). Har försökt räta ut det men inte lyckats, vågar ju inte riktigt ta i då jag är rädd att det blir ännu värre.

Fråga 2: Något tips på hur jag ska gå tillväga?

Mvh
Kaugus


Två vita hyllkonsoler på träbord, modern stil, metallmaterial, skruvhål synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utomhus, regndroppar på aluminiumskena, röda pilar pekar på deformering, bakgrund: trall och elektriska verktyg.
Bor i Göteborgsområdet.
 
Mats-S
K kajan skrev:
Alternativt att bocka till den befintliga?
Den bockar du enkelt till i ett hyfsat stort skruvstäd. Har du någon kompis/granne som du tror har ett ok skruvstäd så fixar ni det på max 10 minuter. Färgen kommer givetvis att flagna, men du har ju ett nytt på ingång, så då kan du byta ut det när du får det nya :)

Samma sak med taket, det går att räta ut hyfsat med tänger och gummihammare, men det lär inte bli 100% rakt. Men var även det skadat vid leverans så ska du ju ha ett nytt?
 
  • Gilla
kaugus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.