pacman42 pacman42 skrev:
De har matning, vad svamlar du om. De saknar bara ZigBee-koppling.

Några olika märken, bland annat Moes och Aubess.
Ska de inte vara uppkopplade hela tiden mot GW? Varför stänger du av den?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ska de inte vara uppkopplade hela tiden mot GW? Varför stänger du av den?
För att testa om felet var i gatewayen eller i brytaren...
 
pacman42 pacman42 skrev:
För att testa om felet var i gatewayen eller i brytaren...
Men om du har GW på, är de online hela tiden enligt appen?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Men om du har GW på, är de online hela tiden enligt appen?
Online är de alltid, de stänger bara av sig (och ibland sätter på sig) sporadiskt.
 
Prova att styra dem utan Smartthings då.
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Prova att styra dem utan Smartthings då.
Men ge dig, detta har inte med SmartThings att göra. Jag ogillar mycket som SmartThings gör, men just detta problem beror inte på dem.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Men ge dig, detta har inte med SmartThings att göra. Jag ogillar mycket som SmartThings gör, men just detta problem beror inte på dem.
Visst. Men hacka på inte Zigbee heller då, för mina Zigbee har inga såna problem. Vad har du för GW?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Visst. Men hacka på inte Zigbee heller då, för mina Zigbee har inga såna problem.
Jag hackar inte på ZigBee, jag säger bara att vissa tillverkare i Kina uppenbarligen inte har så bra kvalitet på sina prylar. Jag har ett 20-tal puckar i huset och det är 3st som bråkar lite.
 
F
K karlmb skrev:
Visst. Men hacka på inte Zigbee heller då, för mina Zigbee har inga såna problem. Vad har du för GW?
Du är så tragisk….
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hackar inte på ZigBee, jag säger bara att vissa tillverkare i Kina uppenbarligen inte har så bra kvalitet på sina prylar. Jag har ett 20-tal puckar i huset och det är 3st som bråkar lite.
OK, men vad har du för gateway?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
OK, men vad har du för gateway?
Nu får du ge dig.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Nu får du ge dig.
Va? Jag tittade tillbaka nu i tråden och ser att du kör via conbee. Var det så svårt att berätta? Du vet att det inte har med Smartthings att göra, men hur vet du att det inte har med din sticka att göra? Conbee är ju ökänd.
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Va? Jag tittade tillbaka nu i tråden och ser att du kör via conbee. Var det så svårt att berätta? Du vet att det inte har med Smartthings att göra, men hur vet du att det inte har med din sticka att göra? Conbee är ju ökänd.
Jag har både och, ConBee är nästan helt utfasad. Jag fick faktiskt en ny Zigbee-pinne idag som jag skall testa också, detta då mina zigbee-termostater slutat fungera med SmartThings efter deras omdaningsr.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har både och, ConBee är nästan helt utfasad. Jag fick faktiskt en ny Zigbee-pinne idag som jag skall testa också, detta då mina zigbee-termostater slutat fungera med SmartThings efter deras omdaningsr.
Ja, jag ville vänta med att få in mina Tuya TV02 termostater tills jag slipper använda Tuyas SmartLife-app (Inte Smarthings..) och hoppas det blir så nu när jag går över till HA. Märkligt att Tuya har en särskild app för termostaterna när det samtidigt ser ut att kunna ta in temostater i Silvercrestens app... Jaja,många enheter finns det stöd för i HA iaf... https://zigbee.blakadder.com/index.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.