Hej!

Vi har haft strul med vår värme i lägenheten och jag har motionerat och luftat alla element men utan att det sparkar igång på riktigt. Ett element får lite värme men sen är det som det försvinner allt eftersom. Det är enrörssystem vi har. Det jag eventuellt tänker det kan vara är en ventil eller någon form av reglage vi har i sovrummet som är åtdragen eller som fastnat se bild. Vet ni vad det är för koppling och finns det nycklar man kan köpa till en sån ifall man vill pröva att vrida på den? Eller är det något annat som man ska låta bli att röra?
Tack!
 
  • Radiatorventil nära golv, vit termostatvred, vattenrör, delvis skuggat rum, lätta träfärgade laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med målade rör och texturerad yta i ett hörn, nära träskåp eller möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeelement anslutning, termostatventil, rör, värmeinstallation, inomhus, nära vägg, golvkontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
Det är en vanlig TA STK.

Finns nycklar att köpa.
[länk]
Notera alltid vad den står på innan man skruvar.

Men du ska alltid prata med förening/hyresvärd först! Värme ingår väl i avgiften/hyran?

[bild]
Fan va bra tack! Det ska jag notera. Ja precis det gör det och det är bra värme i första röret men om den inte får någon genomströmning så är det förhoppningsvis här det stoppar upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.