J Jonas_81 skrev:
Hej
Problemet med många mobilabonemang är att du inte har en "offentlig" IP utan en "intern 10.x.x.x " och då funkar inte tjänster som DYNdns m.m.

Själv har jag TP link TAPO C310 kameror och via mobil appen får jag bra kontakt med dem.
Sen så får användarna bestämma om det är fördel eller nakdel att bilderna spara internt på minneskort i kameran och inte i molntjänst (Finns tillägs abonemang för moln)
Men jag tycker det är bra får material finns även fast mobilnätet har varit nere så kan man gå tillbaka och kolla.
Är du nöjd med Tapo kameran? Jag har tapo c200 hemma i huset och jag kan bara se dessa i appen när jag är på samma wifi nätverk. Jag provade på kul att köpa molntjänsten och då fick jag kontakt utan att vara på samma wifi.
 
Jo C310 är jag nog helt nöjd med till det priset mörkerseende kunde ju fått vara bättre men de utlovade metrarna synns bra har en nu som jag inte alls tycker att jag behöver förbättring på.
4G ruoter på stugan och jag ser båten i stranden (ljusa tiden på dygnet) och sen så är djurlivet trevligt att följa med
Sen så behöver man experimentera med vilka triggers som är bra på inspelningen skuggor långt gräs m.m. tycker om att ta "selfies"

Har appen att kolla i men inte deras molntjänst
 
J Jonas_81 skrev:
Jo C310 är jag nog helt nöjd med till det priset mörkerseende kunde ju fått vara bättre men de utlovade metrarna synns bra har en nu som jag inte alls tycker att jag behöver förbättring på.
4G ruoter på stugan och jag ser båten i stranden (ljusa tiden på dygnet) och sen så är djurlivet trevligt att följa med
Sen så behöver man experimentera med vilka triggers som är bra på inspelningen skuggor långt gräs m.m. tycker om att ta "selfies"

Har appen att kolla i men inte deras molntjänst
Ok, jag behöver exakt samma funktion på landet. Mest för att ingen bara ska flytta in i huset, men även kul att se om några djur springer runt på tomten. Tips på kompatipel 4g router?
 
Hade tidigare en Huawei från operatören men nu en ute modell även den köpt från operatör fas jag skaffa den begagnad
Huawei B2368-66 är den jag har nu, den gamla tappa "GSM" signalen ibland och då även uppkoplingen och då lämna kamerorna offline tills omstart at router eller "god tur" men senaste månadern nu med ute antenn har jag haft bättre kontakt. Men det beror ju mycket på var man är och hur hörbarheten är
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.