Hej!

Vedeldar i våran braskamin med Keddyinstas och värmer en stor del av huset med denna. Har en fläkt i taket som "rör runt" luften i rummen. Problemet blev när vi byggde till huset. Värmen går inte in till utbyggnaden. Är det någon som har erfarenhet av värmeförflyttingsfläktarna som man sätter genomgående över en dörröppning? Myson tror jag de heter. Skulle det funka med en vanlig pax fläkt?

Lena
 
För dyrt! Känns som det blir billigare att dra på elementen i dom två rum det rör sig om. Däremot fanns en PAX fläkt som genomgående i väggen i länken. Det var ngt sådant jag tänkt mig, betydligt billigare. Det jag funderar över är om man har god effekt av en sådan. Läste i ett värmepumpsforum att det blev för små luftvolymer med sådana fläktar så man fick ingen märkbar skillnad. Någon som har andra erfarenheter?

Lena
 
Kan hålla med om att den var dyr. Jag valde instället att såga ner några väggar och få en öppnare planlösning sprider värmen bättre. Står själv inför en utbyggnad och är intesserad hur det går för dig med värmeförflyttningen.
Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.