TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur länge har det varit blött?
Upptäckte detta typ mitten augusti, så ca 2,5 månad nu. Det är därför jag är osäker om väggen har blivit missfärgad och därför ser det ut som att den inte torkar ur.
 
TRJBerg
M Marcus_Carlsson skrev:
Upptäckte detta typ mitten augusti, så ca 2,5 månad nu. Det är därför jag är osäker om väggen har blivit missfärgad och därför ser det ut som att den inte torkar ur.
Jag har en svag misstanke att det inte är vatten utan något annat. Olja? Bets? Impregnering? Just för att det inte förändras/torkar ut till någon del.
När gjordes renoveringen?
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag har en svag misstanke att det inte är vatten utan något annat. Olja? Bets? Impregnering? Just för att det inte förändras/torkar ut till någon del.
När gjordes renoveringen?
Nu var jag ut igår igen med fuktmätaren och jag blir inte riktigt klok.

Just nu har det varit -5 till -10 grader utomhus i 3 dagar så inget regn/dagg kan ha tillförts väggen.
Trots det finns det fläckar på väggen som helt klart inte är missfärgning som har högre fuktkvot än övriga väggen.

Får på dessa punkter typ 18% medan övrig vägg knapp 15%. Det kan verka som en liten skillnad men det är så tydligt att dessa punkter är fuktigare, är väldigt konsekvent att jag kan hitta dessa punkter.

Kan det ta såååå lång tid för väggen att torka ut? Ser inte heller någon rimfrost på väggen.

Renoveringen gjordes för 1 år sedan men det är först denna höst jag har upptäckt detta.
 
surris
Om det har läckt från hängrännan under en längre tid så kan stockarna absorbera mycket fukt och vid den här tiden på året och som sommar/höst varit så kan det ta lång tid för det att torka ut. Nu när det är så mycket isolering på insidan så tillförs heller ingen värme.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Rubriken...

Uppifrån så klart.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.