Jag tänkte ha spots i golvhöjd och ett par vägglampor i trappan som jag hade önskat koppla ihop till en och samma strömbrytare. De kommer ha dimmer med Plejd. På liknande vis i badrummet hade jag velat kopplat takspots och nischspots till samma knapp med dimmer.

Enligt elektrikern kan det bli så att de inte "livar" riktigt. Jag tolkade det som att det inte är hela världen. Det kan t.ex. bli att när ena lampan slocknar är den andra på ca 20%. Är detta något som är förskträckligt, för er som eventuellt har liknande lösning. Är det något ni ångrar att ni gjorde/inte gjorde?

Känns löjligt att ha en egen brytare för t.ex. 2 små nischspots och stå och tända "fel" hela tiden.
 
Man sätter en dimmerpuck för varje typ av ljuskälla. Sen lägger du ihop dem på samma knapp i appen.
I ditt fall behövs fyra puckar.
 
Müssli Müssli skrev:
Man sätter en dimmerpuck för varje typ av ljuskälla. Sen lägger du ihop dem på samma knapp i appen.
I ditt fall behövs fyra puckar.
Det förutsätter att man varje gång vill använda appen för att tända/släcka. Jag kommer inte ha mobilen på mig hela tiden. Eller kan man koppla ihop dem i mjukvaran och ändå använda samma knapp på något vis? Jag har ingen erfarenhet av Plejd.
 
H Humsipums skrev:
Det förutsätter att man varje gång vill använda appen för att tända/släcka. Jag kommer inte ha mobilen på mig hela tiden. Eller kan man koppla ihop dem i mjukvaran och ändå använda samma knapp på något vis? Jag har ingen erfarenhet av Plejd.
Ja, då kan sätta hur många puckar/ljuskällor du vill på samma samma fysiska knapp via appen. Efter du programmerat räcker det att trycka på knappen, du behöver ingen app för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.