A
K karlmb skrev:
Jaså du. Kan du visa bild på dem? Om du inte är från en konkurrent på dyra gatan lär du ha några andra problem. Har inte haft ett enda fel som jag kunnat härleda till en Tuya enhet. Har totalt ca 20 enheter sedan 2 år.
Med ett undantag, en plugg funkar dåligt ihop med en liten last på en enda LED, den blinkarnån gång per sekund i avstängt läge.
Nu förstår jag inte vad du vill säga?
 
pacman42 pacman42 skrev:
Inga felmeddelanden alls. Jag styr dem med SmartThings. De släcks helt slumpmässigt, ibland ett par minuter efter att de tänds inbland mycket längre än så. SmartThings rapporterar att statusändringen kommer från pucken, inte från nätet.
Jaha, Smartthings är väl varning på har jag förstått. Jag kör direkt mot Lidls GW och har aldrig såna problem. Verkar ha något med Samsungs molnapplikation att göra. Inte med Zigbee som sådant iaf.
 
maflax skrev:
Nu förstår jag inte vad du vill säga?
Att du antingen inte har några Tuya prylar eller att du använder dem via nån kass molntjänst, tex har ju Smartthings nämnts här precis.
 
K karlmb skrev:
Att du antingen inte har några Tuya prylar eller att du använder dem via nån kass molntjänst, tex har ju Smartthings nämnts här precis.
Jo mycket oklart vad du menar eftersom Lidl/Tyuas gateway använder en molntjänst??
Sen har du uttryckt dig med "kinaskit" flera gånger i olika trådar.
Förklara....

Anm Lidl/Tuyas prylar kommer då från Kinas elektronikcentrum och har "kompisar" som Schneider Electric.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tuya_Inc.
 
A
K karlmb skrev:
Att du antingen inte har några Tuya prylar eller att du använder dem via nån kass molntjänst, tex har ju Smartthings nämnts här precis.
Nu förstår jag inget. Eller menar du att det är enbart dina erfarenheter som gäller. Eller är det du som fabulerar. Eller är det en fanboy som känner sig kränkt.....
 
  • Gilla
  • Haha
fsn och 1 till
  • Laddar…
maflax skrev:
Nu förstår jag inget. Eller menar du att det är enbart dina erfarenheter som gäller. Eller är det du som fabulerar. Eller är det en fanboy som känner sig kränkt.....
Kan du berätta hur du använder dina Tuyaprylar, direkt i HA, i en billig Tuya GW eller via tex Samsung Smartthings?
 
P paralun skrev:
Jo mycket oklart vad du menar eftersom Lidl/Tyuas gateway använder en molntjänst??
Sen har du uttryckt dig med "kinaskit" flera gånger i olika trådar.
Förklara....

Anm Lidl/Tuyas prylar kommer då från Kinas elektronikcentrum och har "kompisar" som Schneider Electric.
[länk].
Vad är oklart? Eller var frågan inte riktad till mig? Tuyas molntjänst har jag inte haft några problem med, men vill ändå komma ifrån beroendet. Beställde en HA-green idag till gratis frakt hos m.nu pag detta. Enheterna som såna är det inget fel på.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Kan du berätta hur du använder dina Tuyaprylar, direkt i HA, i en billig Tuya GW eller via tex Samsung Smartthings?
Tydligen inte.
 
A
Glömde bort att jag inte ska ge näring till fanboys det går inte att föra en konstruktiv diskussion.
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jaha, Smartthings är väl varning på har jag förstått. Jag kör direkt mot Lidls GW och har aldrig såna problem. Verkar ha något med Samsungs molnapplikation att göra. Inte med Zigbee som sådant iaf.
Detta har inget med SmartThings att göra, stänger jag av min gateway så stänger fortfarande brytarna av sig sporadiskt.
 
maflax skrev:
Glömde bort att jag inte ska ge näring till fanboys det går inte att föra en konstruktiv diskussion.
Nej, man ser ju vilka som gillar ditt svar. 😂
 
pacman42 pacman42 skrev:
Detta har inget med SmartThings att göra, stänger jag av min gateway så stänger fortfarande brytarna av sig sporadiskt.
? Du snackar Wifi nu? Inte Zigbee?
 
K karlmb skrev:
? Du snackar Wifi nu? Inte Zigbee?
ZigBee. Brytarna fungerar mekaniskt även utan ZigBee-gateway. Och när jag använder dem rent mekaniskt så stänger de till och från av sig utan yttre påverkan. Ibland tänds de spontant också.
 
pacman42 pacman42 skrev:
ZigBee. Brytarna fungerar mekaniskt även utan ZigBee-gateway. Och när jag använder dem rent mekaniskt så stänger de till och från av sig utan yttre påverkan. Ibland tänds de spontant också.
OK, men de är väl inte meningen att användas utan matning? Vilket märke på dem?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
K karlmb skrev:
OK, men de är väl inte meningen att användas utan matning? Vilket märke på dem?
De har matning, vad svamlar du om. De saknar bara ZigBee-koppling.

Några olika märken, bland annat Moes och Aubess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.