AXS
Norrtull Norrtull skrev:
Den är fin, men att gömma den på gården kommer onekligen vara att krav från skönhetsrådet här. Har börjat snöa in mig på Kubota. Dock verkar dom varit poppis mera söder ut i EU, vet inte varför dom aldrig slog här uppe. Golfbanor mm borde varit en bra marknad för dessa mindre traktorer.
Men ta bort lastaren och kranen(sälj!). Sen måla lite och den blir jättefin.
 
Kubota eller likande har oftast mindre hjul som kanske inte passar in i vår jordbruks landskap.
Dom som finns har nästan till 100% gått i offentliga miljöer (kommuner, golfbanor, större fastighetsbestånd, eller industrin.
Var förhållande vis dyra. Därför är dom mera ovanliga än "grollar"
 
Tips: Kubota och andra kallas ofta för Redskapsbärare.
Grannen säljer nya såna och omsätter många begagnade, men de är dyra....
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Den är såld också.
 
Alla dessa småmaskiner verkar vara väldigt poppis och försvinner snabbt.
Själv känner jag att lite mera undersökning måste hinnas med innan jag köper.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Det där är en fajt jag har nu, rena rama brottmålsdomstolen här hemma nu. Jag lägger fram olika fina och mycket välgrundade ordalag, men domaren är inte övervunnen än.
Dock jobbar jag på nya bättre punkter, lite utanför ramarna tänk. Ny försök för att lyckas äga en gårdstraktor.
Jag lärde mig ett trick, att köpa så dyrt det bara går.
Då är det plötsligt en investering, och kanske det går att skryta med den också.
Första gången fick jag linda in det lite "det är en polares bil", sen var det bara att köra :)
Jojusstdet, jag är numer singel ;-)
Annars vill jag slå ett slag för Avant 420, en fantastisk mackapär!

/Workingclasshero
 
  • Gilla
  • Haha
Bjober och 2 till
  • Laddar…
Eller bygg dig ett fordon. Gammal arbetsfordon med frontlastare och släpvagn i skogsmiljö; innehåller löv och trädgårdsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Workingclasshero
 
  • Gilla
  • Älska
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag lärde mig ett trick, att köpa så dyrt det bara går.
Då är det plötsligt en investering, och kanske det går att skryta med den också.
Första gången fick jag linda in det lite "det är en polares bil", sen var det bara att köra :)
Jojusstdet, jag är numer singel ;-)
Annars vill jag slå ett slag för Avant 420, en fantastisk mackapär!

/Workingclasshero
Har familj att ta hand om också, så mina leksaker har hård budgetpress på sig. Tror dock att något dyker upp som passar plånboken och önskade användningsområden
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Känns som alla förslag är mycket större än typ wheel horse?!
Jag har en Gilson hydro 16 som är lik en wheel horse. Den är nu 47 år gammal, men startar i alla väder. Används till klippning och plogning och allmän trädgårdstraktor. Funkar riktigt bra till plogning då den är rejäl o väger lite mer än en hq/stiga. Går såklart sönder med jämna mellanrum, men hittills har det gått att få tag i motorprylar, remmar och däck.
 
  • Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.