S Saelen skrev:
Hem?
Man åker ju till bygget såklart...
Är inte det samma sak❓
 
kashieda kashieda skrev:
Vissa föredrar tydligen stålrör?
Stålrör, kopparrör till och med galvrör. När språkrör skriver skönlitterärt kan jag även uppskatta detta och ha en behållning av att läsa vad som skrivits.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Stålrör, kopparrör till och med galvrör. När språkrör skriver skönlitterärt kan jag även uppskatta detta och ha en behållning av att läsa vad som skrivits.
Det är alltid intressant att läsa etiketten på helrören. Ibland skriver dom om saft ibland om läsk ibland kan man hitta en ny etikett.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Om man går på Senukai i Litauen vilket är som Bauhaus eller Hornbach så brukar det finnas en avdelning bredvid kassorna där man kan köpa mat, korv och sprit/öl.

Perfekt!

Borde införas här också!
Här sker väl den handeln traditionellt på Biltemaparkeringen, korv och sånt säljer visst Biltema själva inne i varuhusen.
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Koppla av, välj modern trådlös el
det var en tråd där en kille skulle bygga hus (stuga på gården?) och ville inte ha dosor och rör i väggarna, skulle typ ha qr-laddare på väggen? Tänker på detta ibland och hittar inte tråden! Vet vi om det blev nåt hus??
 
lisaskywalker lisaskywalker skrev:
det var en tråd där en kille skulle bygga hus (stuga på gården?) och ville inte ha dosor och rör i väggarna, skulle typ ha qr-laddare på väggen? Tänker på detta ibland och hittar inte tråden! Vet vi om det blev nåt hus??
Det heter QR-läsare, inte qr-laddare.
 
Det HÄR då??? Det här MÅSTE vara ett dolt fel!!! Jag har en superfin parkslide-häck vid mitt nyköpta hus, och nu har den vissnat 😿. Kan jag stämma säljaren? De lovade i prospektet att det skulle finnas parkslide på tomten, men nu gör det typ inte det längre. Kolla själva:
Otydlig, suddig bild på vissna buskar och blad, antydan av höst eller vinter, saknar fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Arg
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det HÄR då??? Det här MÅSTE vara ett dolt fel!!! Jag har en superfin parkslide-häck vid mitt nyköpta hus, och nu har den vissnat 😿. Kan jag stämma säljaren? De lovade i prospektet att det skulle finnas parkslide på tomten, men nu gör det typ inte det längre. Kolla själva:
[bild]
Det där är inte parkslide utan hasselbackspotatis. Lätt att man tar fel där.
 
  • Haha
  • Ledsen
kashieda och 5 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det där är inte parkslide utan hasselbackspotatis. Lätt att man tar fel där.
Då har säljaren ljugit iallafall!!! Det här måste vara en grund för stämning! Mot tingsrätten!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Claes Sörmland
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det HÄR då??? Det här MÅSTE vara ett dolt fel!!! Jag har en superfin parkslide-häck vid mitt nyköpta hus, och nu har den vissnat 😿. Kan jag stämma säljaren? De lovade i prospektet att det skulle finnas parkslide på tomten, men nu gör det typ inte det längre. Kolla själva:
[bild]
Kan du ta en bättre bild så man ser bladen?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
lisaskywalker lisaskywalker skrev:
det var en tråd där en kille skulle bygga hus (stuga på gården?) och ville inte ha dosor och rör i väggarna, skulle typ ha qr-laddare på väggen? Tänker på detta ibland och hittar inte tråden! Vet vi om det blev nåt hus??
Jag tänker på den här tråden, men det kanske är en annan med oortodox lösning?
https://www.byggahus.se/forum/threads/skippa-stroembrytare-i-nybyggt-hus.442023/
 
  • Gilla
lisaskywalker
  • Laddar…
Gå till hd direkt
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag skulle gå ut på krogen, finns säkert någon livlig i Vasastan som någon frekvent besökare i IT branchen kan rekommendera som har bra potatis.
 
  • Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kan du ta en bättre bild så man ser bladen?
OK. Blev inte så bra bild eftersom vi har väldigt kraftig belysning i trädgården, men du ser nog det du behöver, hoppas jag!
Närbild av en färgglad fjärilsillustration med detaljerade mönster och varma färger. Bilden är suddig och oskarp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.