1. Ordning och reda är väldigt trevligt. Speciellt när man har något att göra ordning och reda med.

2. 274 delar
 
274 delar (https://www.homeworx.se/garage-verk...svagn-x3-homeworx-black-274-delar-h-10-0003-3)

Det har visat sig att sommarstugans garage är alldeles för fuktigt, de en gång så blanka Kamasa-verktygen som hänger på väggen är nu inte alls så fina längre. Skruvdragaren som köptes förra året rostade redan första vintern.

Nya verktygssatsen har därför fått bo i nattduksbordet på min sida:

En grön Makita-verktygslåda under en trähylla, på ett trägolv nära en vägg.

Jag skulle verkligen behöva ett antal verktyg, bland annat för att ersätta de som inte mår bra efter för många år i ett för fuktigt garage. Om jag skulle bli den lyckliga ägaren av X3-vagnen skulle jag ta lika väl hand om den som om Makita-lådan. Risken är dock att min fru inte skulle gilla att ha X3-vagnen i stället för sitt vanliga nattsduksbord på hennes sida. Men den skulle kunna fungera som sideboard i vardagsrummet. Vagnen är snygg som den är tycker jag, men med en duk på kanske den skulle smälta in bättre?
 
274 delar

Mitt garage har på något sätt blivit ett ställe för samtliga grannar att låna verktyg som ytterst sällan lämnas tillbaka i tid för mina egna behov, men med denna fina verktygsvagn så kan jag låsa och gömma undan så verktygen alltid finns där för mig.
 
Svaret är 274 delar
Vi har en äldre lagård där det är trångt att stå och meka och byta däck ,så vi har inte plats med verktyg på väggarna .
så varje gång jag ska skruva på bilen och våran dotter ska greja med sin a-traktor och grabben med sin moped
så behöver vi hämta verktygen i ett utrymme i lagården där vi har en liten arbetsbänk och en mindre
verktygstavla.När vi är färdiga så ligger ofta verktygen kvar på golvet och alla får leta efter verktygen
dom behöver.
För att vi ska få ordning och reda på verktygen så hade vi gärna vunnit denna
fina verktygvagnen från Homeworx.
 
274 delar
Jag skulle behöva vagnen för jag måste flytta mitt garage ned i källaren. För jag har byggt ett stall till våra två islandshästar i dubbelgaraget.

Så nu får ja mindre plats och kan inte sprida ut min grejer längre! Allt för hästarnas skull!

Jag hade blivit överlycklig om jag vunnit denna vagn!!!!
 
Svar 274 delar

Får två tvillingtjejer nästa vecka. Vagnen skulle hjälpa mig ha ordning i förrådet och slippa leta verktyg hela tiden när jag kan spendera den tiden med dom istället
 
Svar: 274 delar.
Har precis blivit klar med våran carport/förråd och vill nu utrusta det med nya fina verktyg.

Hade vart väldigt roligt och inspirerande nu när vi ska se till att bygga upp våran oinredda övervåning.
 
1 - De verktyg jag samlat på mig hittills är en enda stor röra av trasiga spärrskaft, sönderbankade mejslar och omaka fasta nycklar inköpta på lika många olika ställen som det finns storlekar. Samma med hylsor och bits. Ingen serie av verktyg är komplett, det saknas alltid den storleken jag mest behöver.
Nu har jag äntligen chansen att få en nystart och få ordning o reda.

2 - 274 st delar
 
U
Då var tävlingen avslutad.

Wow, över 300 tävlande som var sugna på att vinna detta fina pris! 🤩
Juryn har haft ett tufft jobb med att gå igenom alla tävlingssvar och motiveringar men har nu enats om en vinnare🥇.

Ett stort grattis säger vi till @Hep inlägg #16 - mycket nöje med verktygsvagnen och stort lycka till med nya garagegolvet 😉🥳
 
  • Gilla
Filip Ståhlberg och 8 till
  • Laddar…
Ahhh…. Jag visste/anade/fasade för det.

En sekund efter att jag skickat mitt svar skrattade jag lite för mig själv och undrade var i garaget jag skulle kunna knöla in den där. Några dagar senare kom min leverans av virke. Det var när jag fått veta priset på möbeltorr björk som jag utan att tänka ett enda dugg svarade ”beställ hem en kubik till mig”. På frågan vad jag skulle göra, svarade jag lite kaxigt något om att jag är rätt snabb när jag bygger och att ”jag har rätt gott om plats”. En kubikmeter virke (tydligen levererar man med bark och ojämna kanter, men räknar inte med det i mängden man tar betalt för) tar ganska mycket mer plats än 1*1*1 meter.

Men stort tack för vagnen. På riktigt alltså. Jag som blir alldeles till mig när jag ser en komplett hylsnyckelsats och får något fuktigt i ögonvrån när jag ser ett nypåfyllt förråd där allt ligger på sin rätta plats kommer garanterat njuta av den här. Att verktygen sedan kommer användas vågar jag inte lova, men jag lovar att jag kommer sitta många timmar och bara dra ut och in låda för låda och njuta av den perfekta ordningen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
J
Vore ju bättre om ni lottade ut sakerna istället för att folk ska kåsera ihop en massa snyfthistorier, den som hittar på och skriver bäst vinner
 
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Det är inte riktigt så enkelt. Det finns rätt mycket regler för vem som får lotta ut saker och hur det ska gå till. Det är därför som det alltid krävs någon form av insats av den som ska vinna, då det inte bara får vara slumpen som avgör.

Det har ju inte hindrat dig från att försöka. Du får väl försöka vara lite gnälligare i dina snyfthistorier bara, så kanske det går bättre. Själv är jag skitförkyld just nu och har feber, så jag borde få två vagnar om det är snyfthistorier som belönas.
 
  • Gilla
Chokladmonster och 8 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Egentligen vill jag verkligen inte vinna. Mitt garage har ett golv som är ojämnt och risigt och jag har lovat mig själv i flera år att fixa det. Om någon skulle ge mig en vagn på hjul, så skulle jag bli tvungen att fixa golvet. Kul med lyxig vagn på nyfixat golv men väldigt jobbigt. Så skulle jag känna mig tvungen att skapa en byggtråd här om mitt slit med golvet. Ännu jobbigare. Fast vagnen ser vääldigt fin ut och riktigt lockande.

274 delar i vagnen, vilket är nästan exakt lika många som det är små irriterande gropar i golvet.
Ser fram mot denna byggrätten :)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
N Nousche skrev:
Ser fram mot denna byggrätten :)
Byggtråden
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Hep Hep skrev:
om det är snyfthistorier som belönas.
Kan vi se fram emot byggahus varianten av four yorkshiremen i nästa tävlingstråd? 😆
"Min skruvdragare borrar så snett att porslinet i grannhuset ...."

Men grattis till vinsten, lycka till med garagegolvet och krya på dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.